Hlavní obsah

První čerpací stanice s automatizovanou prodejnou a digitálním avatarem je na Lounsku

Panenský Týnec

Prodejny i čerpací stanice bez obsluhy fungují již několik let. Na čerpací stanici u dálnice D7 v Panenském Týnci na Lounsku se oba koncepty potkávají díky spolupráci sítí COOP a ORLEN. Novinku představuje také digitální avatar Míša, který zákazníkům pomáhá s nákupem v prodejně. V rámci Ústeckého kraje jde o první plně automatizovanou a bezobslužnou prodejnu potravin a doplňkového zboží v režimu dvacet čtyři hodin denně sedm dnů v týdnu. Jde také o první realizaci konceptu na čerpací stanici v Česku.

Digitální prodejní asistentka Míša umí zákazníkům poradit s akčními nabídkami nebo s orientací v prodejněVideo: Karel Otcovský, Novinky

Článek

Novinka využívá nejmodernější technologie a zákazníkům dává možnost natankovat i nakoupit kdykoli bez obsluhy. Prodejna totiž funguje nepřetržitě. Kromě širokého sortimentu potravin a doplňkového zboží je vybavena i automatickým kávovarem.

„Naším primárním cílem je využívání technologie v prodejnách v regionech. Zároveň se však ukazuje, že koncept se skvěle hodí také pro turistické lokality, letiště, nemocnice či univerzitní kampusy. Jde obecně o místa, kde zákazníci vyžadují vysokou časovou flexibilitu,“ uvedl místopředseda představenstva skupiny COOP pro služby Lukáš Němčík.

Prodejna u čerpací stanice je podle něj další ukázkou možností využití automatizované prodejny. „Díky nabídce více než tisíce položek si zákazníci i na relativně malém prostoru obchodu mohou nakoupit například čerstvé pečivo, mléčné výrobky či uzeniny,“ doplnil Němčík.

Zákazníci mohou při nákupu využít služeb digitální prodejní asistentky. Avatar dostal jméno Míša. Umí zákazníkům poradit například s akčními nabídkami nebo s orientací v prodejně.

„S Míšou si zákazníci mohou buď normálně popovídat, nebo mohou využít ke komunikaci obrazovku. Nyní chceme především otestovat reálné využití technologie v provozu, získávat zpětnou vazbu od zákazníků a postupně rozvíjet další funkce,“ vysvětlil Miloslav Bartoň, ředitel společnosti Next mind, která technologii dodala.

Pro vstup je třeba stáhnout aplikaci

Zákazník si před vstupem do prodejny stáhne mobilní aplikaci DoKapsy a zaregistruje se do ní. Pro vstup do obchodu použije unikátní QR kód, který vygeneruje aplikace. Vezme si košík a nakupuje. U pokladny pak naskenuje zboží, potvrdí nákup a zaplatí platební kartou nebo mobilem. Pro odchod z prodejny naskenuje opět QR kód z aplikace.

Foto: Karel Otcovský, Novinky

Zákazníci mohou při nákupu využít služeb digitální prodejní asistentky

Proti krádežím je prodejna zabezpečená tak, že každý zákazník je jednoznačně identifikován prostřednictvím bankovní identity. Prostor automatických prodejen je kompletně pokryt kamerovým systémem. Prodejna je navíc napojena na pult centrální ochrany, přičemž při každém vstupu zákazníka do prodejny je systém aktivován.

Moderní samoobslužné koncepty, jako je ten právě otevřený na čerpací stanici v Panenském Týnci, jsou ideální pro menší čerpací stanice, které nelze zásadně přestavět a rozšířit a poté provozovat v plnohodnotném režimu.

„Díky automatizaci provozu čerpacích stanic nacházíme pro tento segment stanic nové využití,“ poznamenal ředitel sítě čerpacích stanic ORLEN v Česku Rostislav Moravec.

Výběr článků

Načítám