Článek
"Záměrem kampaně je komunikovat bez vtipné pointy, emotivně až realisticky," řekl mluvčí MD Karel Hanzelka. Celá propagační akce začne v polovině letošního roku a potrvá do roku 2010.
Zaměří se na dodržování rychlosti spojené s agresivitou řidičů, na používání dětských autosedaček a bezpečnostních pásů a na alkohol za volantem. Kampaň má upozornit na to, že porušování předpisů je nemorální.
Ministerstvo se inspirovalo v zahraničí, především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod. Autoři takových plakátů si neberou servítky vůči těm, kteří porušují pravidla. "Když před jízdou piješ, tak jsi strašný idiot," hlásají například plakáty u silnic v Austrálii.
:. Belgická kampaň pro bezpečnost na silnicích - pásy
Novinky již před několika týdny publikovaly výběr několika reklam, jejichž tématem byla nehodovost. Šoty běžely v Belgii či Velké Británii.