Hlavní obsah

Lana, která mají propojit Špindlerův Mlýn, se zadrhla na parkovacím domě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Projekt vzdušného propojení Špindlerova Mlýna za 1,3 miliardy korun, jenž nemá na českých horách obdoby, uvázl na připomínkách většiny špindlerovských zastupitelů. Lana budoucích propojovacích lanovek se zadrhla na požadavku města postavit zároveň s první kompatibilní lyžařskou arénou v Česku parkovací dům, který investor, vlekařská společnost Melida, z původního projektu kvůli snížení nákladů vyškrtl.

Foto: Skiareál Špindlerův Mlýn

Letos nově otevřená sjezdovka Přehradní v lokalitě Hromovka.

Článek

Město, jakožto klíčový účastník stavebního řízení, proto projekt nepodpořilo. Spor mezi městem a investorem tak do projektu vnáší nejistotu.

„Špindl je specifický v tom, že město musí brát ohled na podnikatele, turisty a občany. Každá z těchto skupin je na sobě bytostně závislá. Bez podnikatelů nebudou turisté a místní nebudou mít kde pracovat,“ konstatoval oponent změněného projektu lanovkového přemostění, zastupitel Hynek Dvořák.

Na tahu je Melida, jež musí předložit verzi přijatelnou pro obě strany.
zastupitel Hynek Dvořák

Zastupitelům, kteří s novou verzí projektu nesouhlasí, vadí především další dopravní zátěž beztak auty přetíženého Špindlerova Mlýna, což měl zčásti vyřešit původně plánovaný parkovací dům v objektu centrálního terminálu lanovek u špindlerovské přehrady.

Chtějí ho později

Lidé by dojeli na okraj Špindlu, zaparkovali by v parkovacím domě v hlavní odbavovací budově a odtud by se pohodlně dopravili šestimístnou sedačkou do Svatého Petra nebo desetimístnou kabinkou na Medvědín. Odpadlo by minimálně pendlování skibusů mezi areály a pracná sháňka po parkovacích místech.

„Na tahu je nyní Melida, jež musí předložit verzi přijatelnou pro obě strany. Dohodnout se musíme. Neoficiální jednání se odehrávají poslední dva měsíce. Jde o klíčovou záležitost v rozvoji turistické infrastruktury Špindlerova Mlýna. Bez toho se nehneme,“ podotkl Dvořák.

Melida, jakožto česká odnož společnosti Tatry Mountain Resorts, propojené s finanční skupinou J&T Group, parkovací dům v budoucnu nevylučuje. Nikoliv však přímo v odbavovacím terminálu, ale kousek vedle na dnes prázdném placu. Podle vyjádření šéfa špindlerovského skiareálu Reného Hroneše pro Špindlerovské noviny může být parkovací dům postaven později, ať už firmou, městem, nebo jiným subjektem.

Společnost Melida mají přípravné práce spojené s lanovkovým propojením přijít spolu s dvojicí letos otevíraných sjezdovek a rozšiřováním řady ostatních na 300 milionů korun.

„Myšlenka propojení špindlerovských areálů se datuje od 90. let minulého století. Přípravné projekční práce začaly v roce 2006,“ přiblížil předseda představenstva investorské společnosti Melida Čeněk Jílek. „Jde o vizionářský projekt. Vzdušným propojením předčí Špindl veškerou tuzemskou konkurenci,“ dodal.

Pravidelný servis lyží je nutnost pro každého lyžaře. Může zachránit dovolenou

Cestování

Lyžařská sezona už může začít. Čeká se jen na sníh

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám