Článek
Při rekonstrukci je dlažba kompletně rozebrána, vyrovnají se nerovnosti spodní vrstvy a původní žulové kostky jsou znovu srovnány. Omezení se dotkne provozu jen v úseku rámové konstrukce přes plavební kanál ve směru do centra.
Součástí prací je také částečná úprava odvodnění, které je podle TSK příčinou častého rozvolňování dlažby.
Poslední rekonstrukce dláždění na mostě přitom proběhla v roce 2021, tehdy byl provoz na mostě omezen na čtyři měsíce.
„Vozovka se rozebere, dlažba se zachová původní, srovná se povrch, poté se opět znovu zadláždí. Dlažební kostky nebudou tak rozvolněné a nebudou tam již propady a vyjeté koleje, které jsou způsobené nestabilním podložím,“ vysvětlovala tehdy mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Na stavbě se začalo pracovat v pondělí po 8. hodině ranní.
Podloží je však nestabilní i nadále a dlažba je čtyři roky po rekonstrukci opět uvolněná. Definitivně vyřešit by to podle Technické správy komunikací měla až kompletní rekonstrukce mostu.
Ta měla být podle vyjádření tehdejšího náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra (Praha Sobě) z roku 2022 zahájena letos. Náměstek TSK pro investice Josef Richter letos v březnu uvedl, že probíhají projekční práce na povolení záměru. Územní rozhodnutí je prý již schválené.
Podle plánů má oprava proběhnout ve dvou fázích. Nejprve se přeloží inženýrské sítě do již vybudovaného kolektoru pod Vltavou a teprve poté, až se uvolní potřebný prostor, začne postupná demolice.
Bez zásadní opravy to nepůjde
Hlávkův most prošel v letech 2018 a 2019 podrobnou diagnostikou, jejíž výsledky mluví jasně – bez zásadní opravy se neobejde. Nosná konstrukce byla v sedmistupňové škále hodnocena stupněm VI, tedy jako „velmi špatná“.
Horší už je jen havarijní sedmička. O něco lepší známku dostala spodní stavba, která si vysloužila stupeň V, označovaný jako „špatný“.

Spodní část mostu, pod kterou vede cyklostezka mezi Karlínem a Starým Městem.
Soumostí přes ostrov Štvanice vyrostlo v roce 1912 a tehdy nahradilo jen provizorní dřevěnou lávku. Elegantní stavbu, na níž se podílel i slavný architekt Pavel Janák, však o půl století později čekal radikální zásah.
Na přelomu padesátých a šedesátých let ji tehdejší komunistické vedení nechalo rozšířit tak, že se z původního mostu stala téměř dálnice v samém srdci Prahy. Tramvajové koleje, které jsou součástí mostu od počátku, ale zůstaly dodnes.
Problémy s pražskými mosty
Se špatným stavem mostů hlavní město bojuje dlouhodobě. Opravu Barrandovského mostu se podařilo dokončit loni po desítkách let chátrání. Inundační část Libeňského souměstí musela být kvůli špatnému stavu stržena úplně. V řešení je také třeba špatný stav Výtoňského železničního mostu.
V kategorii „velmi špatný“ se v Praze aktuálně nacházejí čtyři mosty, kterým se Technická správa komunikací musí věnovat s nejvyšší prioritou.
Znamená to mimo jiné instalaci podpěr, jež mají zabránit jejich zřícení. Jde o most Bystrá přes dálnici D10 u Horních Počernic, most u stanice metra Vltavská a také o mosty na Ohradě a v Kolbenově ulici, informoval na březnovém setkání náměstek Richter.