Hlavní obsah

Ztracený kufr dorazil cestujícímu až po dvou měsících. Celý prolezlý plísní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dva měsíce musel cestující Regan Hyde čekat, než si k němu najde cestu jeho ztracený kufr. Ten se kamsi zatoulal během letu s australskými aerolinkami Qantas, které ho nakonec vypátraly a poslaly zpět majiteli. Zavazadlo však dorazilo pokryté plísní, protože dlouho stálo na letišti v novozélandském Aucklandu, které letos zastihla povodeň.

Foto: Profimedia.cz

Letadlo společnosti Qantas (ilustrační foto)

Článek

Hyde cestoval o Vánocích z kanadského Vancouveru do Aucklandu na Novém Zélandu, aby navštívil otce. Zatímco první část cesty proběhla hladce, problém nastal u přestupu v Sydney, kde sice zvládl výměnu letadla Hyde i jeho syn, zavazadla už ale nikoli. Jeden ze zmizelých kufrů dorazil zpět do Kanady začátkem února, obsah byl údajně pokryt slizkou a zapáchající vodou.

Druhé ze zavazadel si dalo ještě více načas a dorazilo o další měsíc později, píše server Independent. Oba kufry se přitom zdržely na letišti v Aucklandu, které zasáhly povodně, což vysvětluje i stav, v němž dorazily.

Aerolinky nabídly kompenzaci

„Byl jsem docela naštvaný, že si tam kufry nechali během povodní, a zatímco první zvládli poslat hned, byli příliš líní na to, aby současně poslali i ten druhý,“ postěžoval si Hyde novozélandskému serveru Stuff. „Trčel na letišti dalších pět týdnů po povodni. Otevřel jsem ho, když byly kolem děti, a byl plný plísně. Nejsem si jist, jestli to nebude mít nějaký vliv na jejich zdravotní stav,“ dodal Hyde.

Cestující míní, že kdyby kufr v takovém stavu a plný plísně zaslal do centrály aerolinek Qantas, pravděpodobně by ho zažalovaly. Australský dopravce nabídl Hydeovi štědrou kompenzaci ve výši sedmi tisíc kanadských dolarů (113 tisíc korun), muž však tvrdí, že musel nejprve společnost urgovat.

„Abych z aerolinek vymámil odpověď, volal jsem jejich agentům, obtěžoval je na sociálních sítích, volal jsem na centrálu, psal e-maily, a dokonce jsem překročil hranice, když jsem si našel pár zaměstnanců Qantas a kontaktoval je přímo skrze jejich profily na sociálních sítích,“ uvedl Hyde s tím, že příště si zabalí věci, které jsou postradatelné, protože obsah kufru i zavazadlo samotné musel vyhodit.

Mluvčí Qantas uvedl, že se společnost cestujícímu omluvila a vyplatila mu kompenzaci. „Jakmile jsme zavazadlo našli, zajistili jsme, aby bylo rychle navráceno,“ okomentoval mluvčí.

Cestující napadl letušku kovovou lžící. Hrozí mu pobyt za mřížemi

Cestování

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám