Článek
Z cyklotrasy v celkové délce 105 kilometrů je dokončeno bezmála 72 kilometrů a jednotlivé obce a města připravují další úseky. Radní Ústeckého kraje dokonce schválili Pánevní cyklotrasu jako novou prioritu a součást páteřní cyklistické sítě a vedle cyklostezky Ohře ji označili za klíčový cykloturistický projekt. Po jednání se starosty z obcí a měst na Pánevní cyklotrase to uvedl hejtman Ústeckého kraje Richard Brabec (ANO).
Nultý kilometr Pánevní cyklotrasy je v Kadani na Chomutovsku, v Prunéřově se cyklisté projedou kolem hučící elektrárny, mezi Prunéřovem a Chomutovem zase po hraně těžební jámy. Z Chomutova trasa vede přes Zeječice, Vrskmaň a Vysoké Březno do Lišnice na Mostecku. Do Mostu se pak cyklisté dostanou přes Velebudickou výsypku a hipodrom, zajet mohou k jezeru Most.
Z Mostu vede cyklotrasa kolem bývalého dolu Elizabeth do Bíliny, odtud lze zvolit původní variantu po Chudeřické výsypce na Teplice a odtud do Ústí nad Labem k jezeru Milada, vytvořenému v těžební jámě hnědouhelného dolu Chabařovice. Konec cyklotrasy je na ústeckém Střekově.
Podle Pavla Hajšmana, cyklokoordinátora Ústeckého kraje, je Pánevní cyklostezka českým unikátem. „Podle mě není v České republice žádná jiná trasa, která by nabízela výhled z cyklostezky do šachty nebo průjezd kolem elektrárny. Navíc trasa propojuje i významné vodní plochy,“ upozornil Hajšman. „Pokud se podaří dokončit projektová příprava a zahájit realizace, tak v dohledné době můžeme mít vybudovanou atraktivní cyklistickou trasu v území, které je jedinečné,“ dodal Hajšman.

Z cyklotrasy v celkové délce 105 kilometrů je dokončeno bezmála 72 kilometrů a jednotlivé obce a města připravují další úseky.
Zbývá dobudovat zhruba 34 kilometrů. Šest úseků v celkové délce 16,5 kilometru už má dokončený projekt a měly by se začít stavět ještě letos, příští rok nebo nejpozději na přelomu let 2026 a 2027, u dalších tří úseků se projektové dokumentace připravují a začalo se jednat o úseku mezi Teplicemi a Bílinou, kde by měli cyklisté na výběr ze dvou variant, přičemž ta nová, o níž se teď jedná, by je vedla okolo zámku v Duchcově.
„Někde jsou s tím dál, někde se teprve připravují podklady, někde se bude žádat o stavební povolení a někde narážíme na zájmy, které není jednoduché přebít, protože je za tím velká infrastruktura, například železnice. Takže někde je to o jednání se Správou železnic, někde s Lesy ČR nebo se soukromými vlastníky,“ zmínil obtíže hejtman Brabec, starostům ale přislíbil pomocnou ruku.