Hlavní obsah

K voucherům za zrušené zájezdy se už cestovky vracet nebudou

Novinky, Michael Švarc

Poukázky za zrušenou dovolenou byly dočasné řešení. Cestovní kanceláře se k nim ovšem nadále uchylovat nechtějí a klientům v případě stornování zájezdu vrátí peníze podle zákona. Zákazníci se zároveň nemusejí obávat, že by za dovolené, u nichž na jaře došlo ke zrušení, měli nést jakoukoli spoluúčast.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

K používání voucherů se nechce vracet žádná ze tří oslovených cestovních kanceláří. Fischer i Exim tours se rozhodly výrazně změnit cestovní podmínky, aby měli zákazníci jistotu, že v případě zrušeného zájezdu v souvislosti s koronavirem dostanou peníze zpět.

„Chceme tím dát klientům jistotu, že si mohou zájezd koupit i několik měsíců dopředu a nemusejí se obávat, že by v případě zrušení kvůli covidu dostali místo svých peněz nějaké poukázky nebo vouchery,“ uvedl pro Novinky mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

Doplnil, že zákon Lex voucher velmi pomohl v krizové době na jaře a v létě, kdy se nevědělo, zda se vůbec začne cestovat, jde ovšem o řešení, které CK už v budoucnu nechce používat.

V Austrálii hledají správce tropického ostrova. Práce ale není pro každého

Cestování

Stejně bude postupovat i CK Exim tours. „Chceme klientům vyjít maximálně vstříc a dát jim jistotu. V případě problému s covidem-19 mohou zájezd zrušit bez rizika stornopoplatků či voucherů a bude jim vrácena finanční částka, kterou uhradili,“ potvrdil obchodní ředitel Petr Kostka.

Podle provozního ředitele CK Blue Style Ondřeje Rušikvase se ve věci stornování zájezdu ze strany cestovní kanceláře z důvodu vyšší moci nic nemění. Pokud má klient zájem, může dostat náhradní zájezd do bezpečné a dostupné destinace, v opačném případě mu budou vráceny peníze.

„Řešení formou voucherů a poukazů místo vrácení peněz bylo mimořádné opatření vhodné pro krizové období tohoto roku a nadále ho již využívat nebudeme,“ uvedl Rušikvas.

Spoluúčast neponesou

„Cestovní kanceláře musejí postupovat podle zákona. Ten přesně formuluje povinnosti CK, a pokud se CK nedohodne s klientem jinak (například na poukazu, změně termínu nebo změně destinace), musí vrátit peníze do 14 dnů po zrušení zájezdu,“ napsal Novinkám místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.

Ten v rozhovoru pro server iDnes zároveň uvedl, že klienti by za minulé zrušené zájezdy měli nést finanční spoluúčast, pro Novinky však toto tvrzení dementoval.

Oslovené cestovní kanceláře nad takovým krokem stejně ani neuvažují. „Požadavek na jakoukoli spoluúčast našich klientů na zrušených zájezdech pro nás naprosto nepřipadá v úvahu,“ potvrdil Bezděk. S ničím takovým nemusejí počítat ani zákazníci kanceláří Exim tours či Blue Style, uvedli Kostka s Rušikvasem.

Italská obec nabídla dovolenou zdarma. Odezva byla ohromující

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám