Hlavní obsah

Čínská vesnice se stala fotografickým hitem. Vše je v ní ale falešné

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na první pohled vypadá vše idylicky. Venkovskou krajinou procházejí farmáři s dobytkem nebo hejnem hus a z lesů mysticky stoupá mlha. Z čínské vesnice v oblasti Sia-pchu se stal díky sociálním sítím virální hit. Jenže zdání klame. Ve vizuálně podmanivém místě je pro turisty naprosto vše fingované právě kvůli dokonalým fotografiím.

Foto: Profimedia.cz

Turisté jezdí do vesnice za dokonalými fotografiemi. Ty nicméně nezachycují autentický život.

Článek

Nad vesnicí vychází slunce. Osamělý rybář na loďce vhazuje do moře sítě a zlaté paprsky se odrážejí na hladině. I takové výjevy v okolí na turisty čekají. Onen zdánlivě prostý venkovský život je ovšem z velké části zinscenovaný. Slunce samozřejmě vychází přirozeně a vrhá světlo na moře, ale onen rybář je v podstatě herec, jehož úlohou je dokreslit scénu.

To, co se tedy zdá jako tradiční čínská vesnice nedotčená vymoženostmi civilizace, je podvrh pro sociální sítě. Přesto fotografie z místa zaujaly v průběhu léta třeba list New York Times nebo server Insider. Obě média ale upozorňují na fakt, že o žádnou autenticitu opravdu nejde.

Atmosféru dokreslují herci

Server Luxury Launches píše, že se vesnici podařilo prodat sen o nedotčeném místě, kde turisté spatří dokonale upravené zahrady, farmáře, kteří vedou stáda dobytka na provaze, nebo děti s typicky špičatými slaměnými klobouky, jak nahánějí husy.

Ve své podstatě sice jde o skutečně venkovskou krajinu, ale její atmosféru dokreslují týmy herců a dalších lidí, kteří se za zemědělce či rybáře pouze převlékají. Vyobrazují navíc život, který spíše odpovídá době před sto lety než současnosti.

Vesnice bývala v minulosti známá svými plody moře. Jenže dlouhé roky špatné „úrody“ vyústily ve finanční ztráty a oslabení ekonomiky. Místní úřady proto dostaly nápad, že začnou profitovat na rurálním cestovním ruchu a promění vesnici ve venkovské místo snů. Problém byl jediný — onen tradiční čínský venkov tu zkrátka neexistoval.

Plán se přesto zadařil. Vesnice začala prostý život inscenovat a nabízí tak turistům obsah na jejich sociální sítě. Co na tom, že onu mystickou mlhu stoupající z lesů tu vytváří dým ze zapálené slámy a farmáři ve skutečnosti farmáři nejsou? Příslib dokonalých snímků je právě to, co sem davy lidí táhne, píše New York Times. A falešný rybář si za pózování na loďce přijde během dne třeba i na 700 korun.

Denně do oblasti míří kolem 500 lidí. A podle serveru Luxury Launches je vesnice dokonalou odpovědí na to, co vše jsou lidé ochotni pro dokonalé fotografie udělat.

V Číně chtěli propagovat krásy země. Použili k tomu záběry ze Švýcarska

Cestování

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám