Hlavní obsah

České cestovky očekávají rekordní sezonu. Last minute zájezdů bude poskrovnu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ještě silnější sezonu, než byla ta v předcovidovém roce 2019, očekávají české cestovní kanceláře. Kvůli tomu, že si řada lidí koupila dovolenou v předstihu, bude však omezená nabídka last minute zájezdů, čekání se proto podle mluvčích největších tuzemských cestovek nevyplatí. Z destinací stále nejvíce táhnou Turecko, řecké ostrovy, Španělsko, ale i Egypt.

Foto: Profimedia.cz

Tahákem jsou jako každoročně i řecké ostrovy, třeba Lefkada (na snímku).

Článek

Velké vytížení hned se startem prázdnin hlásí cestovní kancelář Čedok. Tisková mluvčí Kateřina Pavlíková Novinkám napsala, že je v tuto chvíli vyprodaných 90 procent zájezdů. „Zbývají poslední místa na last minute. Ty u vybraných hotelů startují na týden kolem 10 tisíc korun na osobu, jsou k dispozici však už jen jednotky volných pokojů, ať mluvíme o destinacích v Evropě, nebo mimo ni,“ okomentovala Pavlíková. Doplnila, že první červencový týden se státními svátky je dlouhodobě jeden z nejpopulárnějších pro letní pobyty.

Enormní zájem registrují také cestovní kanceláře Fischer a Exim Tours sdružené pod mateřskou Der Touristik. Letošní sezona má být podle mluvčích dokonce silnější než v roce 2019. „Zájem o zájezdy je v letošním roce enormní, dovolenou si už koupilo více klientů než loni touto dobou,“ konstatuje mluvčí CK Fischer Jan Bezděk. „To bude mít samozřejmě vliv na last minute nabídku, která nebude tak široká jako v minulých letech,“ dodal.

Mluvčí CK Exim tours Petr Kostka svého kolegu doplňuje s tím, že v nabídce jsou stále atraktivní destinace na last minute a za dobré ceny. „Místa ale mizí velmi rychle, protože klienti, kteří ještě nemají koupený zájezd, nechtějí čekat až do poslední chvíle,“ uvedl Kostka.

KVÍZ: Byli jsme tam skoro všichni. Co si ale pamatujeme vyjma Karlovačka?

Cestování

Z více než poloviny vyprodáno, konkrétně 60 až 70 procent zájezdů, hlásí před startem sezony rovněž CK Blue Style. „Letos byl velmi silný first minute, ale aktuálně rychle prodáváme i v rámci last minute. Například odlety do 4. července už téměř nejsou,“ upozorňuje mluvčí Lucie Bukovanská.

Češi už letos obavy pociťují méně, proto se opět vrátili ke svým oblíbeným destinacím.
Jiřina Ekrt Jirušková, mluvčí agentury Invia

Podle ní nelze říct, že by Češi letos na dovolené šetřili. „A ti, kteří šetří, tak to není tolik na kvalitě ubytování, ale využívají různou délku zájezdu. Místo dvanácti dní tak jedou třeba jen na devět,“ napsala Novinkám mluvčí a doplnila, že se velmi rychle prodávají už i zájezdy na září.

Podle mluvčí cestovní agentury Invia Jiřiny Ekrt Jiruškové se Češi loni trochu báli rostoucích cen energií i válečného konfliktu, a tak si spíše vybírali destinace na poslední chvíli a také ty, kam se dá dojet autem, například Chorvatsko či Rakousko. „Často volili dovolenou v Čechách. Letos už obavy pociťují méně, proto se opět vrátili ke svým oblíbeným přímořským destinacím,“ hodnotí Ekrt Jirušková.

Potvrdila také slova mluvčích cestovních kanceláří. „V současné době jsou kapacity zájezdů pro první červencový týden, na který vycházejí státní svátky, vyprodané zhruba z 90 % a nabídky rychle mizí.“

Popularita se nemění

Z hlediska popularity destinací nedošlo k žádným razantním změnám. Nejvíce stále táhnou Turecká riviéra, řecké ostrovy, Egypt, Španělsko, ale i Bulharsko, ze vzdálenějších zemí pak i Spojené arabské emiráty. Skokanem léta jsou podle Pavlíkové Albánie, Černá Hora či Madeira, kam míří aktivnější cestovatelé. U portugalského ostrova registruje Čedok více než dvojnásobnou poptávku, což je dáno přímými lety z Prahy a Brna.

„Mírný pokles je pouze u ubytování v České republice, dovolená v zahraničí zakoupená na poslední chvíli totiž oproti tuzemsku vychází srovnatelně, nebo dokonce levněji,“ konstatuje Pavlíková.

Holá kůže a peří. Trocha nahoty je při divoké akci na Madeiře takřka nutností

Cestování

Nejtajemnějšímu místu Madeiry sluší nepropustná mlha

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám