Článek
Po uzavření dvou terminálů jich v provozu zůstane pět, které budou moci výletní lodě nadále využívat. Mělo by to zmírnit tlak, který cestovní ruch na město dlouhodobě vyvíjí, informuje server CNN.
Součástí plánu je také vypracování studie, která se má zabývat tím, jak se pasažéři z výletních lodí pohybují po městě. Obecně se má za to, že cestující příliš neutrácejí v lokálních podnicích, a to i jinde ve světě, protože mají na palubě zaplacené veškeré stravování.
Zároveň má dojít k modernizaci přístavní infrastruktury, aby byl provoz udržitelnější. Toho se má docílit mimo jiné tím, že se lodě při kotvení napojí na zelenější zdroje energie, aby nemusely běžet motory, čímž se sníží emise. Celkově se počítá s investicí ve výši 185 milionů eur (4,55 miliardy korun).
Přístavem prošlo 1,6 milionu lidí
Barcelona se podobnými kroky snaží bojovat s negativními dopady masového cestovního ruchu, který město sužuje. Místní proto v posledních letech stále častěji vyrážejí do ulic, na turisty se vyzbrojují nejen transparenty, ale i vodními pistolemi. Popularita španělské metropole totiž vede k vysokým cenám nemovitostí a potížím s infrastrukturou.
Přístav v Barceloně je tím největším pro výletní lodě v Evropě, loni jím prošlo na 1,6 milionu pasažérů. Většina lidí se tudy prožene ráno, když plavidla zakotví, a poté odpoledne, kdy se vrací na palubu a lodě pokračují do další destinace.