Hlavní obsah

Americká Atlanta ztratila prvenství. Nejrušnější letiště světa je v Číně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sedm z deseti nejrušnějších letišť světa se nachází v Číně. Vyplývá to z dat organizace Airport Council International (ACI), která jedná coby obchodní zástupce světových letištních úřadů. Americké letiště Hartsfield-Jackson Atlanta International, které bylo více než dvě dekády tím nejvytíženějším, spadlo na druhou příčku.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Nejrušnějším letištěm světa bylo v roce 2020 Mezinárodní letiště Kuang-čou Paj-jün, které poskočilo z 11. místa. Dramatický obrat nastal samozřejmě kvůli poklesu letecké dopravy vlivem pandemie, uvádí server CNN. Loni jím prošlo 43,8 milionu cestujících, což byl 40procentní pokles oproti roku 2019. Letiště v Atlantě zaznamenalo 42,9 milionu pasažérů, což představuje 61procentní propad.

Očekává se, že Atlanta se na první příčku opětovně vrátí, až se začne odvětví vracet do normálu. „Jakmile se letectví uzdraví, očekáváme, že Atlanta v následujících letech převezme své místo,“ uvedl Patrick Lucas, viceprezident pro ekonomiku.

Návrat pár let potrvá

Na dalších příčkách se umístila letiště Čcheng-tu, Dallas/Fort Worth, Šen-čen, Peking, Denver, Kchun-ming, Šanghaj a desítku uzavírá Si-an. Všem vlivem pandemie klesl počet pasažérů, nejvíce to bylo u Pekingu, kde byl zaznamenán 66procentní pokles na 34,5 milionu pasažérů. Hlavní čínské město přitom často zaujímalo v žebříčku druhou pozici.

Evropská letiště ztratila drtivou část cestujících, ukazuje analýza

Cestování

Osobní letecká přeprava v roce 2020 podle dat společnosti ACI klesla celosvětově o takřka 65 procent, přičemž deset nejvytíženějších letišť zaregistrovalo téměř 46procentní pokles. „Publikovaná data odhalují výzvy, kterým letiště nadále čelí, a je proto nezbytně nutné, aby bylo odvětví přímo podporováno rozumnými politickými rozhodnutími vlád,“ prohlásil šéf ACI Luis Felipe de Oliveira.

Airport Council International neočekává, že by k obnovení osobní letecké dopravy do předpandemického stavu došlo dříve než v roce 2024. Mezinárodní lety totiž nadále podléhají kvůli covidu-19 řadě omezení. Na poli domácích spojení patří k největším trhům Čína a USA.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám