Článek
Stavebníkem vily byl vysoce postavený úředník, ředitel knížecích a arcibiskupských velkostatků Jan Holub a jeho žena Adéla. Jeho luxusní rodinný dům o dvou nadzemních podlažích zakončuje řadovou zástavbu ulice. Podoba vily je stylově ovlivněna českou neorenesancí a mnichovským interiérovým dekorativismem.
Kroměřížský architekt Ladislav Mesenský dobře využil nárožní polohy domu. Kolmo do sebe spojil přibližně stejně objemné části domu, kdy jedna přímo navazuje na stavební čáru ulice Kollárova a další ustupuje do zahrady.
Vytváří se tak dostatečně reprezentativní, ale přitom klidová oblast vstupu zvýrazněná předstupující čtvercovou nárožní věží, zakončenou nástavbou s několika oblouky se sloupy.
Zastřešení věže je skryto za zdobnými nízkými měděnými štíty s datací „1926“ s vázami na vrcholu.
Na východní straně vily je přízemní výstupek, který má zdobné kovové zábradlí a je přístupný z patra, mohutná profilovaná deska zastřešující vstupní část i dřevěná pergola nad kamennou terasou, která v obloukové křivce volně přechází do velké zahrady.
Za pozornost stojí i výzdoba fasád. Hladké plochy jsou jemně zdobeny štukovým dekorem s proškrabávanou omítkou kolem některých oken. Korunou domu je malovaný pás s geometrickým a květinovým vzorem, který probíhá po celém obvodu domu, pod vysokou střechou pokrytou glazovanou krytinou a zdobí i arkády a prodloužení fasády věžice u vstupu.
Vnitřní dispozice rezidence navazuje na tradici anglické haly. Zvýšené přízemí sloužilo pro společenské účely, v patře byly obytné prostory rodiny. Do suterénu domu bylo umístěno provozní zázemí domu, garáž a byt domovníka.
Salón s krbem doplňuje dřevěná galerie pro přístup do obytných pokojů v patře domu. Protože majitel domu býval vášnivým myslivcem, stěny zdobily lovecké trofeje.