Hlavní obsah

Ženevský autosalon nebude ani příští rok, automobilky nemají zájem

Novinky, laz
Ženeva

Nejprestižnější automobilová akce v Evropě je pro příští rok odpískána. V pondělních večerních hodinách to oznámil pořadatel ženevského autosalonu. Letos v březnu stál akci v cestě koronavirus, zrušena byla, když už byly stánky automobilek téměř zcela postaveny. Podle průzkumu pořadatele navíc i pro další ročník výrobci aut nemají zájem.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ženevský autosalon z horního patra stánku Škody.

Článek

Organizátor ženevského autosalonu připravil dotazník pro tradiční vystavovatele. Většina odpověděla, že by nejspíš v příštím roce nepřijela a byla by raději, kdyby se autosalon konal až v roce 2022.

„Automobilový průmysl nyní prochází nesnadnou fází a vystavovatelé potřebují čas, aby se zotavili z dopadů pandemie," uvedla pořadatelská nadace mezinárodního autosalonu s tím, že nejistá by byla u akce této velikosti v březnu příštího roku i bezpečnostní a epidemiologická situace.

Koronavirus versus ženevské výstaviště: Autosalon byl před zákazem téměř připraven

Autosalon Ženeva

Pořadatelská nadace dále oznámila, že nyní odmítne půjčku ve výši 16,8 milionu švýcarských franků (422 milionů korun) od ženevského kantonu, protože byla podmíněna akcí pořádanou v roce 2021. Aby byla zajištěna dlouhodobá budoucnost, nadace se také rozhodla prodat autosalon výstavišti Palexpo SA, tedy firmě, která provozuje ženevské výstavní centrum.

Budou auta levnější, nebo dražší? Do vývoje cen promluví nejen koronavirus

AutoMoto

V loňském roce navštívilo ženevský autosalon přes 600 tisíc lidí. Když ale švýcarská vláda 28. února kvůli obavám z šíření koronaviru zakázala do 15. března akce s účastí více než tisícovky lidí, bylo pro letošek jasno. Autosalon v Ženevě měl své brány otevírat 3. března pro odbornou veřejnost, o dva dny později i pro další návštěvníky.

Autosalon Ženeva se měl letos konat po devadesáté. První ročník se uskutečnil již v roce 1905. Švýcarská motorshow dlouhodobě platí za nejprestižnější akci tohoto typu v Evropě. Zrušení symbolizuje dlouhodobý nezájem o světové i lokální autosalony ze strany automobilek, které raději uspořádají vlastní akce pro své zákazníky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám