Článek
Stejně jako předchozí novinky maranelské automobilky tak i nové dvoumístné kupé Spider je v pozitivním slova smyslu poznamenáno technikou vozů formule 1. Jednou z technických fines je elektronický diferenciál, vyvinutý závodní divizí pro formule.
Vzhled Spideru se zrodil v designérském studiu Pininfarina, které použilo nejmodernější programy pro aerodynamické simulace. Se zataženou střechou však Spider zachovává vzhled modelové řady F430. Výsledné křivky vozu jsou dílem dlouhodobého testování. Vzduch k motoru ukrytému pod skleněným víkem před zadní nápravou přivádí výrazné nasávací otvory.
Srdcem nového ferrari je, stejně jako u v Paříži představené uzavřené verze, osmiválec do V o objemu 4308 ccm s výkonem 360,3 kW (490 koní). Dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů. Maximální rychlost vozu je přes 310 km/hod. Sprint z nuly na stovku pak zvládne za 4,1 sekundy, což je o desetinu horší výkon než zvládne uzavřená F430.
| F430 SPIDER | |
| Rozměry | |
| Délka | 4512 mm |
| Šířka | 1923 mm |
| Výška | 1234 mm |
| Rozvor | 2600 mm |
| Váha | 1520* kg |
| Motor | |
| Typ | 90° V8 |
| Objem | 4308 ccm |
| Max. výkon | 360,3 kW při 8500 ot.min. |
| Max. točivý moment | 465 Nm při 5250 ot.min. |
| * verze pro evropský trh | |
