Hlavní obsah

Vzpomínáte na barevné VW Polo z devadesátek? Verzi Harlekin připomíná nový závodní speciál

1:53
1:53

Poslechněte si tento článek

Bicester, Velká Británie

Volkswagen představil unikátní závodní zbarvení pola ve stylu devadesátkové verze Harlekin jako poctu padesáti letům tohoto modelu. Jeho vzhled vybrali příznivci značky na sociálních sítích.

Foto: Volkswagen UK

Volkswagen Polo R World Rallycross Harlequin byl středobodem stánku VW.

Článek

Hlavní hvězdou na výstavním stánku Volkswagenu na jarní akci Scramble v britském Bicesteru byl ukázkový model Polo R World Rallycross (WRX), jenž představuje kopii vozu, se kterým Johan Kristoffersson dosáhl mnoha vítězství v šampionátu FIA WRX. Jeho barvy nejsou náhodné - vzdávají hold modelu Polo Harlequin z 90. let.

Vítězná podoba kombinuje pop-artový motiv připomínající osmdesátá léta s tradičními barvami původního harlequinu: modrou Chagall, červenou Flash, žlutou Ginster a pistáciovou.

Vznik tohoto kousku už však má na svědomí fólie, nebylo to podle původního receptu. Polo Harlekin ve své době bylo každé trochu jiné, protože bylo vyrobeno v jedné barvě a až po dokončení se na několika autech různě proházely panely karoserie pro dosažení barevného výsledku.

V roce 1995 šlo o limitovanou edici třetí generace pola se zamýšlenou produkcí 1000 kusů, která převzala jméno po rozverné figurce z italské commedie dell´arte. Nakonec vzniklo přes tři tisíce kusů.

Foto: Volkswagen NL

Volkswagen Polo Harlekin (původní v popředí)

Výstavu v Bicesteru doplňovala další čtyři pola. Stříbrné GLS z roku 1975 reprezentovalo prvotní design tohoto modelu, druhá generace se ukázala ve višňově červené. Současnou podobu ilustrovaly aktuální verze Polo Black Edition a sportovní Polo GTI v modro-černém provedení.

„Polo je model, který rezonuje s tolika lidmi z různých důvodů,“ řekl Mike Orford, vedoucí PR a komunikace společnosti Volkswagen UK. „Někteří mohli být fanoušky rallyových vozů Polo, když dominovaly světovým šampionátům, jejich rodiče možná vlastnili polo první nebo druhé generace, nebo to mohl být vůz, ve kterém se naučili řídit,“ dodal Orford.

Výběr článků

Načítám