Hlavní obsah

Výrobce autodílů zruší v Evropě 10 tisíc míst, důvodem je i čínská konkurence

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Forvia, jeden z největších výrobců automobilových dílů, se chystá zrušit v Evropě 10 tisíc pracovních míst. Důvodů je několik, mezi hlavní ale patří nástup elektromobilů a čínské konkurence.

Foto: Forvia

Forvia vyrábí i tlakové lahve pro vozy s vodíkovým pohonem

Článek

Francouzská společnost Forvia, která patří mezi největší světové dodavatele komponent v automobilovém průmyslu, se podle Financial Times chystá v Evropě zrušit asi 10 tisíc pracovních míst. Počet zaměstnanců v Evropě by se tak měl snížit o 13 procent zhruba na 75 tisíc.

Ke snižování počtu zaměstnanců by mělo dojít během následujících pěti let, a to především omezením náboru nových zaměstnanců za odcházející a zrušením počtu dočasně najatých pracovníků. Ročně se počítá s odchodem zhruba dvou tisíc lidí.

Foto: Forvia

Společnost se věnuje také vývoji komponent interiérů, jako jsou palubní desky a sedadla.

Výrobce automobilových dílů Continental zruší 7150 pracovních míst

AutoMoto

Společnost očekává, že díky omezení pracovních míst ušetří od roku 2028 asi půl miliardy eur ročně a zvýší tak svou ziskovost. Kromě toho ale firma podle Wall Street Journal plánuje rovněž omezit náklady v regionální výrobě a optimalizovat náklady na výzkum a vývoj. Plánují prý také více využívat umělou inteligenci.

Snaha společnosti omezit náklady a zvýšit ziskovost by měla souviset s přechodem směrem k elektromobilitě, se kterou se musí vypořádat jak automobilky, tak jejich dodavatelé. Evropské automobilky se přitom jen pomalu vrací k produkci z dob před pandemií, zatímco poptávka po evropských elektrických vozech vázne, často kvůli vysoké ceně.

Alternativu představují čínské automobilky, které na evropských trzích začínají nabízet dostupné elektromobily ve stále větším množství. Některé čínské automobilky už navíc plánují výstavbu továren v Evropě, což by mohlo znamenat i příchod čínských výrobců komponent na evropský trh.

Před silným nástupem čínských automobilek varuje i Elon Musk

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám