Hlavní obsah

Vrcholná varianta Corvette má mít podle uniklých informací až tisíc koní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vrcholná varianta Chevroletu Corvette C8 by se měla jmenovat Zora a měla by mít tisíc koní díky přeplňování a hybridnímu ústrojí. Z nabídky si má ale údajně vybrat i ten, který ve svém sporťáku nemá rád elektřinu.

Foto: Chevrolet

Motor 6,2 V8 LT2 v Chevroletu Corvette C8

Článek

Chevrolet Corvette C8 se nyní prodává v jedné verzi - s dvouspojkovou převodovkou a osmiválcem LT2 o objemu 6,2 litru, 496 koních a 630 N.m. V dohledné budoucnosti k němu ale má přibýt několik dalších variant - alespoň dle webu Hagerty, který informace přináší z údajného úniku přímo od Chevroletu.

Co se tedy pro ikonický americký sporťák chystá? Manuální převodovka to není, puristé si musí nechat zajít chuť. Pokud pomineme verzi s pravostranným řízením pro trhy, jako jsou Velká Británie či Japonsko, která má přijít v roce 2021 se stejnými parametry jako existující vůz, je první novinka plánována na rok 2022.

Má to být Corvette Z06 s novým osmiválcem LT6 o objemu 5,5 litru. Ten má mít plochou klikovou hřídel, rozvod DOHC a čtyřventilovou techniku. A má dávat odhadem 659 koní a 813 N.m, a to bez přeplňování.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Corvette C8

Tak velký točivý moment s atmosférickým plněním nevypadá moc důvěryhodně u motoru, který má „jen” 5,5 litru, ale neznáme kompresní poměr ani poměr vrtání a zdvihu. Existují jen zvěsti o tom, že nejvyšší otáčky motoru mají být přes 8000; podle webu The Drive údajně 8 tisíc. Tento motor má nicméně podle starších informací pocházet ze závodní Corvette C8.R, takže nic nemůžeme vyloučit.

V roce 2023 máme čekat verzi Grand Sport, která bude mít standardní 6,2l LT2 V8 s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec, ovšem s hybridním ústrojím. Celkový výkon systému má být odhadem 608 koní a 678 N.m.

Další krok přijde v roce 2024 - verze ZR1. Ta se vrací k 5,5l V8, ovšem tentokrát s označením LT7. V technice mají přibýt dvě turbodmychadla, díky nimž má motor dávat 861 koní a 1119 N.m.

Foto: Chevrolet

Motor 6,2 V8 LT2 v Chevroletu Corvette C8

A konečně, vrchol v podobě Corvette Zora se má objevit v roce 2025. Pod kapotou má být opět 5,5l V8, tentokrát s označením LT7HP1, což značí opět hybridní pohonné ústrojí. Výsledkem má být 1013 koní a 1322 N.m; pokud se tato čísla ukážou pravdivá, nejsilnější Corvette bude nejen nejsilnější ve své historii, ale také jistě prožene ty nejexkluzivnější a nejdražší hypersporty světa.

Tyto informace zhruba souzní s těmi, které se objevily na konci srpna 2019 na diskuzním Corvette Foru. Tam se objevila tabulka, která také obsahovala informace o motorech LT6 a LT7 o objemu 5,5 litru s rozvodem DOHC; dokonce hovořila o točivém momentu 841 N.m u jeho základní atmosférické varianty. I autor onoho příspěvku tehdy uváděl, že není zaručena pravost a že tabulka pochází ze zdroje typu „jedna paní povídala”.

Jak to tedy bude ve skutečnosti, se zatím nechme překvapit. Že budou různé „lepší” verze nové Corvette velmi silné, je pravděpodobné, stejně jako nějaká hybridizace.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám