Hlavní obsah

Volvo našlo novou cestu k bezpečnějším displejům v autech

Automobilka Volvo se pochlubila novým fontem, který by měl na displejích moderních vozů přispět k vyšší bezpečnosti. V prvním autě se představí příští rok.

Článek

Švédská automobilka Volvo je dobře známá důrazem na bezpečnost. Byla to právě tato skandinávská značka, která přišla s moderním pojetím tříbodového bezpečnostního pásu, jehož patent následně zdarma poskytla i konkurenci. Do budoucna je plánem značky zajistit, aby v jejích moderních vozech již neumírali žádní cestující.

Foto: Volvo

Ukázka nového fontu Volvo Centum, který by měl přispět k vyšší bezpečnosti.

Zásadní roli budou mít inovace v bezpečnostních asistentech, materiálech i konstrukci vozů. Volvo však evidentně nehodlá nic podcenit a zaměřilo se i na detaily, jako je font písma na displejích, které u moderních vozů nahrazují tlačítka, a hrají tak stále větší roli při ovládání automobilu.

Nový font vznikal ve spolupráci s renomovaným designovým studiem Dalton Maag, které již vytvořilo fonty pro řadu světoznámých společností. Premiéru by mělo mít v modelu EX60 začátkem roku 2026.

Písmo přitom bylo navrženo tak, aby ho řidiči přečetli co nejrychleji a za všech okolností. Získají tedy maximum informací za co nejkratší čas bez ohledu na denní dobu. Design písma navíc přímo ovlivňuje oční pohyb a zlepšuje čitelnost, jak uvádí web Dezeen, který na nový font upozornil.

Vedle vytvoření nového fontu se designéři zaměřili i na celkové zjednodušení prostředí systému, aby byl řidič minimálně rozptylován. Při jeho vytváření byly využívány i principy z kognitivní psychologie.

Jméno fontu Centum automobilka zvolila s odkazem na blížící se stoleté výročí značky Volvo v roce 2027. Svým stylem přitom písmo odkazuje i na klasické modely, například na Volvo 850 z devadesátých let.

Související témata:

Výběr článků

Načítám