Článek
Značka, která byla průkopníkem v používání tříbodových pásů, představila nový adaptivní bezpečnostní pás, který pomocí senzorů analyzuje výšku, hmotnost, tvar těla a polohu sezení cestujícího. V případě nehody díky tomu reaguje odpovídajícím způsobem.
Volvo uvedlo, že větší cestující bude mít větší zatížení pásu, aby se snížilo riziko poranění hlavy, zatímco na menší cestující bude pás reagovat méně silně, aby se zmírnil dopad na jejich žebra.
Systém vyvinutý ve spolupráci se společností ZF Lifetech bude také reagovat odlišně v závislosti na povaze nárazu a bude bezprostředně shromažďovat data z okolí vozu, aby určil, jakou sílu by měl bezpečnostní pás vyvinout.
Dnešní bezpečnostní pásy používají omezovače zátěže ke změně síly vyvíjené bezpečnostním pásem, přičemž jsou k dispozici tři „profily omezující zátěž“. Nové zařízení od Volva toto číslo zvyšuje na jedenáct.

Adaptivní část bezpečnostního pásu v rozkladu
Prvním modelem s novými pásy bude nové elektrické SUV EX60, které má být uvedeno na trh příští rok a Volvo uvedlo, že díky bezdrátovým aktualizacím softwaru bude moci „chytré pásy“ průběžně vylepšovat.