Článek
Začátkem dvacátých let tohoto století se mnohé automobilky začaly předhánět v termínech, kdy skončí s produkcí automobilů s klasickými spalovacími motory. Značka Volvo přitom patřila mezi ambicióznější a do konce desetiletí už chtěla být čistě elektrická.
Později plány přehodnotila, kdy do konce desetiletí chtěla z 90 až 100 procent nabízet plug-in hybridní či plně elektrické vozy, přičemž stále nepochybovala o tom, že dny spalovacích motorů jsou v podstatě sečteny. Jenže po prodejní stránce se zatím nezdá, že by elektrifikované vozy převzaly iniciativu.
Jak upozornil web Motor1, prodeje elektrických vozů značky se v září meziročně propadly o 21 procent. Pokles zaznamenaly také prodeje plug-in hybridů. Elektrifikované a elektrické vozy pak společně tvořily zhruba 44,2 procenta prodejů značky.
S ohledem na zpomalení v segmentu elektromobilů nyní značka zřejmě bude více spoléhat na plug-in hybridy, přičemž její výkonný ředitel Hakan Samuelsson v rozhovoru pro Automotive News uvedl, že značka potřebuje novou generaci plug-in hybridních motorů, která vydrží v nabídce až do konce příštího desetiletí.
I šéf automobilky si evidentně uvědomuje, že trhu nelze diktovat konec spalovacích motorů. Plug-in hybridy přitom slouží jako optimální „most“ při přechodu ze spalovacích vozů na plně elektrické, což si značka dobře uvědomuje.

Hybridní Volvo XC70 se zřejmě brzy podívá i do Evropy.
Vedle běžných plug-in hybridů, kdy spalovací motor pohání kola, přitom do budoucna může nabídnout i tzv. EREV plug-in hybridy, kdy spalovací motor v podstatě slouží především jako generátor energie pro baterii, a tedy prodlužovač dojezdu u jinak elektrického vozu.
S podobnou technologií by mohla dorazit například nová generace „spalovacího“ modelu XC90, na tu si však zákazníci zřejmě budou muset počkat minimálně do roku 2028. O něco dříve by pak z Číny mohl dorazit jiný plug-in hybrid, nedávno představený model Volvo XC70, u kterého už značka potvrdila exportní plány.



