Hlavní obsah

Ani Volvo se spalovacích motorů jen tak nezbaví

Značka Volvo chtěla původně přejít na čistě elektrický pohon již do konce tohoto desetiletí, nyní se však zdá, že bude nabízet spalovací motory pravděpodobně až do konce příštího desetiletí.

Foto: Volvo

Podruhé modernizované Volvo XC90 se dočká třetí generace, která bude zřejmě plug-in hybridní.

Článek

Začátkem dvacátých let tohoto století se mnohé automobilky začaly předhánět v termínech, kdy skončí s produkcí automobilů s klasickými spalovacími motory. Značka Volvo přitom patřila mezi ambicióznější a do konce desetiletí už chtěla být čistě elektrická.

Později plány přehodnotila, kdy do konce desetiletí chtěla z 90 až 100 procent nabízet plug-in hybridní či plně elektrické vozy, přičemž stále nepochybovala o tom, že dny spalovacích motorů jsou v podstatě sečteny. Jenže po prodejní stránce se zatím nezdá, že by elektrifikované vozy převzaly iniciativu.

Jak upozornil web Motor1, prodeje elektrických vozů značky se v září meziročně propadly o 21 procent. Pokles zaznamenaly také prodeje plug-in hybridů. Elektrifikované a elektrické vozy pak společně tvořily zhruba 44,2 procenta prodejů značky.

S ohledem na zpomalení v segmentu elektromobilů nyní značka zřejmě bude více spoléhat na plug-in hybridy, přičemž její výkonný ředitel Hakan Samuelsson v rozhovoru pro Automotive News uvedl, že značka potřebuje novou generaci plug-in hybridních motorů, která vydrží v nabídce až do konce příštího desetiletí.

I šéf automobilky si evidentně uvědomuje, že trhu nelze diktovat konec spalovacích motorů. Plug-in hybridy přitom slouží jako optimální „most“ při přechodu ze spalovacích vozů na plně elektrické, což si značka dobře uvědomuje.

Foto: Volvo

Hybridní Volvo XC70 se zřejmě brzy podívá i do Evropy.

Vedle běžných plug-in hybridů, kdy spalovací motor pohání kola, přitom do budoucna může nabídnout i tzv. EREV plug-in hybridy, kdy spalovací motor v podstatě slouží především jako generátor energie pro baterii, a tedy prodlužovač dojezdu u jinak elektrického vozu.

S podobnou technologií by mohla dorazit například nová generace „spalovacího“ modelu XC90, na tu si však zákazníci zřejmě budou muset počkat minimálně do roku 2028. O něco dříve by pak z Číny mohl dorazit jiný plug-in hybrid, nedávno představený model Volvo XC70, u kterého už značka potvrdila exportní plány.

Výběr článků

Načítám