Hlavní obsah

Volkswagen ukázal „elektromobil pro každého“. V roce 2025 má stát pod 600 tisíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Předprodukční koncept ID. 2all, tedy ve volném překladu „to all“ jako „pro všechny“, je předvojem pro kompaktní elektromobil, který chce Volkswagen nabízet od roku 2025 pod 25 tisíc eur, tedy přibližně 600 tisíc korun.

Foto: Volkswagen

Předseda představenstva značky Volkswagen Thomas Schäfer u předprodukčního konceptu ID. 2all

Článek

Produkční verze ID.2 all bude jedním z deseti nových elektromobilů, které automobilka plánuje uvést na trh do roku 2026, pravděpodobně se však stane tím nejdostupnějším.

Volkswagen uvádí, že novinka bude stejně prostorná jako hatchback Golf, ale cenově dostupný jako model Polo. Bude jezdit na nejnovější platformě MEB Entry. Jedná se o odvozené základy dosud používané platformy MEB, která mu však umožní stát se prvním modelem řady ID s pohonem předních kol.

Elektromobil měří 4050 milimetrů na délku, 1812 mm na šířku a 1530 mm na výšku, s 2600 mm rozvorem. Je tedy kratší než golf, ale mají podobný rozvor. Uspořádání umožňuje zvětšit místo pro zadní cestující, zavazadelník má 490 až 1 330 litrů kapacity.

Koncept je vybaven elektromotorem o výkonu 166 kilowattů, 222 koní. Zrychlení z nuly na 100 km/h dosahuje za méně než sedm sekund. Maximální rychlost činí 160 km/h, dojezd na jedno nabití je až 450 kilometrů podle přísnějšího protokolu WLTP.

Volkswagen již v roce 2021 na podobné téma dostupného elektromobilu odhalil koncept crossoveru ID. Life, který byl zamýšlen jako ukázka prvního modelu na platformě MEB Entry, ale nyní byl odložen poté, co se dočkal špatného přijetí.

Volkswagen omladil ID.3, elektromobil dostal inovovaný interiér

AutoMoto

Nový koncept má být ukázkou pokračujícího designu řady ID s novými prvky, ale například tvarem bočního C sloupku se odkazuje na první generaci golfu.

Uvnitř je studie vybavena 12,9palcovým dotykovým informačním a zábavním systémem. Pod obrazovkou je nově vyvinutý ovládací panel s osvětlenými tlačítky, zatímco ovládací knoflík na středové konzole ovládá nabídky.

Uprostřed je kolečko pro ovládání hlasitosti, které má řešit stížnosti na nedostatek fyzických tlačítek v elektrických vozidlech značky. K dispozici je také nový volant se zjednodušeným uspořádáním ovládacích prvků.

Spolu s produkční verzí konceptu ID. 2all, která dorazí v roce 2025, své deriváty na stejné platformě připravuje také Škoda a Cupra.

Malá elektrická škodovka na první skice. Dostane sourozence od Volkswagenu a Cupry

AutoMoto

Škoda pracuje na elektrickém nástupci fabie, má stát okolo půl milionu

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám