Hlavní obsah

Volkswagen otevřel rychlonabíječku složenou ze starých baterií elektromobilů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Volkswagen u své cvikovské továrny otevřela rychlonabíječku, která je ve skutečnosti velkou powerbankou. Sama se nabíjí pomalu z běžné sítě, aby pak mohla elektromobilům předat energii rychleji.

Foto: Volkswagen

Otevření nabíječky-powerbanky ve Cvikově

Článek

Budování dostatečně husté sítě pro skutečně rychlé nabíjení elektromobilů, tedy nabíječek s výkonem nejméně 150 kW, je podle řady názorů klíčové pro rozvoj elektromobility. Jenže stavět takové nabíječky je náročné a drahé, mimo jiné i proto, že většinou vyžadují úpravu elektrické přípojky.

Jednu z cest, jak se této potřebě vyhnout, by mohla představovat nově otevřená nabíječka u továrny Volkswagenu v německém Cvikově. Je totiž v podstatě gigantickou powerbankou o kapacitě 570 kWh.

Fiat testuje indukční nabíjení elektromobilů, má šetřit baterii

AutoMoto

V zařízení, které Volkswagen nazývá PSC, tedy „power storage container“ („úložiště energie“, tedy prostě powerbanka), se skrývá 96 bateriových modulů z předprodukčních kusů VW ID.3 a ID.4. Ty se nabíjí pomalu ze sítě, a když k nim přijede elektromobil, dokážou se vybít a tím nabít onen elektromobil rychleji.

Konkrétně jsou tu čtyři nabíjecí stanice s nejvyšším výkonem 150 kW, které však mají po dvou přípojkách, mezi něž se nejvyšší výkon dělí. Dá se tu tedy nabít zároveň osm elektromobilů výkonem až 75 kW. A kromě rozvodné sítě powerbanku krmí i fotovoltaické panely.

Test Volkswagenu ID.4 Pro: Skvělý rodinný elektromobil zklame jen detaily

Testy

Čistá kapacita 570 kWh znamená, že plně nabité PSC by mělo zvládnout dobít sedm zcela vybitých ID.4 či enyaqů s baterií o kapacitě 77 kWh, i kdyby přijely těsně po sobě, a ještě by mu nějaká energie měla zbýt. Tyto vozy zvládají nabíjení výkonem až 125 kW a nabití z 5 na 80 % jim v ideálním případě trvá 38 minut.

Podle Volkswagenu je tímto způsobem možné instalovat rychlonabíječky tam, kde by jinak bylo dostupné pouze pomalé nabíjení střídavým proudem.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám