Hlavní obsah

Vodíková Tatra Force e-Drive se předvádí v pohybu, terén zvládá jako každá tatrovka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prototyp tatrovky s vodíkovým pohonem se na novém videu prohání po kopřivnickém polygonu. Kromě techniky ukazuje i své manévrovací schopnosti a dovednosti při jízdě terénem.

Vodíková Tatra Force e-Drive na kopřivnickém polygonuVideo: Tatra Trucks

 
Článek

Kopřivnická společnost Tatra Trucks představila svůj prototyp nákladního vozidla Force e-Drive již koncem října tohoto roku, nedávno se však na svých sociálních sítích konečně pochlubila i záběry z jeho jízdy. A to nejen po rovince, ale i po nástrahách kopřivnického polygonu, kde se testují vozy do náročného terénu i armádní speciály.

Během videa společnost připomíná základní technické parametry, včetně hmotnosti 44 tun, dojezdu v rozmezí 400 až 500 kilometrů a také pohonu 8×6 - ze čtyř náprav jsou hnané první tři. Čtvrtá náprava je řiditelná, vzduchově odpružená, má nosnost 10 tun a v případě nevyužití může být zvednutá.

Pohon vozu zajišťuje synchronní elektromotor o nejvyšším výkonu 580 kW s nejvyšším točivým momentem 2300 Nm. Energii čerpá z baterie o kapacitě 171 kWh, která může být dobíjena buď externě, nebo pomocí vodíkových palivových článků.

Kopřivnická automobilka ukázala tatrovku jezdící na vodík

AutoMoto

Ty jsou v tatrovce celkem dva, každý o výkonu 100 kW. Vodík čerpají z šesti pětikilových nádrží (tři na každé straně vozu), přičemž každá nádrž pracuje s tlakem 350 barů.

Jak je ze záběrů patrné, tatrovka se na polygonu prohání po povrchu tvořeném kameny, předvádí průměr zatáčení a na konci videa vidíme i schopnost zdolávat větší terénní zlomy a křížení náprav.

O vodíkové tatrovce, na jejímž vývoji se v rámci pětičlenného konsorcia podílely i ÚJV Řež, Devinn, VŠCHT Praha a Centrum výzkumu Řež, v budoucnu nejspíš ještě uslyšíme.

Ostatně jedná se o prototyp, který dále podstoupí řadu zkoušek. Některé z nich by přitom měly probíhat i u zákazníků v náročných provozních podmínkách, jak prozradila společnost na svém facebookovém profilu.

Hyundai a Kia přichází s fascinující náhradou homokinetického kloubu

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám