Hlavní obsah

V Německu vznikne velká továrna na čipy do elektromobilů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Areál bývalé uhelné elektrárny se stane místem výroby čipů určených elektromobilům. Továrna, kterou postaví firmy ZF a Wolfspeed, bude největší svého druhu na světě.

Foto: ZF

Vizualizace továrny ZF a Wolfspeedu v sárském Ensdorfu

Článek

Německá firma ZF ve spolupráci s americkým výrobcem polovodičů Wolfspeed oznámila plán na stavbu továrny na čipy v německém Sársku. Nebudou to však ledajaké čipy, nýbrž speciální kousky vyrobené z karbidu křemíku a určené elektromobilům.

Nebude to ani ledajaká továrna - s tímto produktem bude světově největší. Podle generálního ředitele Wolfsppedu Gregga Lowa bude zhruba o třetinu větší než dosavadní vlajková továrna firmy ve státě New York.

Karbid křemíku je pro výrobu čipů alternativním materiálem a má výhodu v nižší spotřebě energie oproti samotnému křemíku. To pomáhá zlepšit dojezd elektromobilů.

Situace s čipy do aut se letos zlepší, věří Škoda

AutoMoto

Továrna v Ensdorfu má stát v areálu bývalé uhelné elektrárny a má začít vyrábět v roce 2027. ZF v ní bude držet minoritní vlastnický podíl, většinový podíl však bude mít v přidruženém vývojovém centru.

„Výzkumné a vývojové centrum se zaměří na inovace v oblasti systémů a zařízení z karbidu křemíku, které splňují specifické požadavky ve všech segmentech mobility,“ uvádí tisková zpráva ZF.

Sárská ekonomika je do značné míry závislá na výrobě aut se spalovacím motorem; automobilka Ford tu vyrábí model Focus, ovšem do roku 2025 s tím chce skončit.

Stavba fabriky, která se bude zaměřovat na výrobu součástek pro elektromobily, je podle agentury Bloomberg „symbolem optimismu pro desítky tisíc zaměstnanců v německém automobilovém průmyslu, kteří mají obavu, že s přechodem na elektromobily přijdou o práci“.

„S přechodem ZF směrem k elektromobilitě nám bude dostupných řada techniků, kteří nyní pracují na spalovacích motorech. Jen je musíme proškolit, jak pracovat na polovodičích,“ nechal se slyšet Lowe. Továrna však podle Stephana von Schuckmanna, člena představenstva ZF, zaměstná jen zhruba 600 lidí.

Ford má v Evropě propouštět kvůli elektrifikaci

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám