Článek
Golf „erko“ bude pohánět motor 2.0 TFSI s výkonem 195 kW/265 k. Není bez zajímavosti, že stejný motor bude pohánět i benzínovou verzi Octavie RS třetí generace. V kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG zrychlí Golf R Cabriolet z nuly na 100 km/h za 6,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. V nabídce bohužel nebude manuální převodovka, poháněná jsou přední kola.
Verze R dostala 18“ kola z lehké slitiny (v designu „Talladega“), sportovní podvozek je snížen o 25 mm. Proti standardnímu Golfu Cabriolet je jinak tvarovaný přední a zadní nárazník. Boční prahy jsou rozšířené a vzadu nechybí spoiler v barvě karoserie. Specifické jsou rovněž dvě koncovky výfuku (vlevo a vpravo), černé kryty vnějších zpětných zrcátek, černé brzdové třmeny s logem R.
Ve standardní výbavě nechybí natáčecí bi-xenonové světlomety, sportovní sedadla čalouněná kůží, prahové lišty z hliníku s logem R, pedály z ušlechtilé oceli nebo automatická klimatizace Climatronic.
Světová premiéra proběhne na nadcházejícím ženevském autosalonu. Kdy bude prodej zahájen v Česku, zatím tuzemský importér netuší. V Německu bude Golf R Cabriolet stát po přepočtu z částky v eurech lehce nad milión korun, prodej bude zahájen letos na jaře.