Hlavní obsah

Land Rover Defender křížený s toyotou? Japonský úpravce se pouští na tenký led

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonský úpravce ESB Style připravil bodykit, který z Toyoty ProBox udělá naoko Land Rover Defender. Chce ho prezentovat na tokijském autosalonu. Jak bude reagovat výrobce skutečného defenderu, je zatím otázkou.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Skutečný Land Rover Defender 90 (ilustrační foto)

Článek

Automobilka Toyota, stejně jako Land Rover, má ve své historii i současnosti vozy, které si vydobyly pověst nezdolných terénních aut. Obě značky mají své fanoušky a málokoho by snad napadlo, je jakkoliv křížit či spojovat. Přesto kříženec vznikl - a dokonce míří na tokijský autosalon.

Vůz s názvem „Tfender“ od firmy ESB Style je křížencem osobní verze dodávky Toyota ProBox s přídí nového Land Roveru Defender. Kromě jména a masky jsou podobná dokonce i světla s designovými oblouky pod hlavním světlometem - které jsou v tomto případě jen vnější kryty - a lakované panely na C-sloupcích.

Tím ovšem veškerá podobnost končí, zezadu je vůz stále toyotou včetně loga, dostal ale aspoň kryty světel. Oproti sériovému stavu je podvozek také přizvednutý o 40 mm a přibyla bílá kola s terénními pneumatikami.

Úpravy budou pod názvem „CLS Fox“ k mání jako jednotlivé díly i kompletní sada. Pasují na současný probox i na jeho předchozí provedení, nabízené v letech 2002-2014, a také na sesterskou Mazdu Familia Van. Sada dohromady přijde na 326 tisíc jenů, tedy zhruba 55 tisíc korun. Pět tisíc jenů ušetří ten zájemce, který bude svou toyotu chtít přizvednout jen o 30 mm.

Nemusíme asi dodávat, že se tady úpravce pouští na hodně tenký led - podobnost s defenderem je extrémní. Nedivili bychom se, kdyby si to britská automobilka Jaguar Land Rover nenechala líbit. Kdysi se pustila do sporu kvůli autorským právům na vzhled modelu Evoque, který čínská automobilka Landwind okopírovala. Britové spor vyhráli.

Defender připomínat asi netřeba, Toyota ProBox je autem v užitkové či osobní verzi, které se prodává na některých trzích zejména rozvojových zemí. Na světě je v současném provedení od roku 2014, platformu sdílí s dalšími MPV Toyoty na asijských trzích. Od roku 2018 se prodává v Japonsku jako Mazda Familia Van.

Pod kapotou pracují čtyřválce o objemu 1,3-1,5 litru a samozřejmě pohánějí přední kola, probox je dlouhý 4,2 metru, široký 1,7 metru a vysoký 1,5 metru. Např. v Keni se prodává zhruba za 2 miliony keňských šilinků, tedy zhruba 383 tisíc korun.

Takto vypadá sériová Toyota ProBox:

Mlčící většina si elektromobilitou není jistá, říká šéf Toyoty

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám