Hlavní obsah

Třetina dovážených ojetin je bouraná, průměrná škoda je 120 tisíc korun

Zhruba třetina bazarových aut z dovozu je po nehodě a 13 procent z toho má za sebou totální škodu, uvádí nový průzkum 30 tisíc importovaných ojetin. Nejvyšší podíl aut po nehodě je u vozů na benzín a naftu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Do Česka se ročně doveze okolo 170 000 ojetých aut a zhruba třetina jich je po nehodě, uvádí letošní průzkum Asociace obchodu ojetými automobily. Bylo do něj zařazeno 30 tisíc ojetých aut ve stáří 6 až 11 let.

Průměrná škoda na bouraných dovezených ojetinách se pohybuje okolo 120 tisíc korun. Průměr zvyšují totální škody - 13 % havarovaných vozů má za sebou totální škodu, tedy škodu tak velkou, že se vůz podle pojišťoven již nevyplatí opravovat.

Nejvyšší podíl poškozených aut se objevuje u vozů na naftu a benzin, kde dosahuje 30 %. U dovážených hybridů a elektromobilů je po havárii zhruba 19 % vozů. Z havarovaných elektromobilů jich bylo po totální škodě 30 %.

Ceny zánovních ojetin se blíží cenám nedostatkových nových aut

AutoMoto

Nejdražší škodní události se podle předsedy asociace Jiřího Grunda vyskytují u vozů na alternativní pohony vyjma hybridů. U LPG dosahuje průměrná výše škody 170 tisíc korun. Následují elektromobily s průměrnou výší škody 135 tisíc korun. Auta na benzín mají za sebou škody v průměrné výši 123 tisíc, diesely 118 tisíc korun. Nejnižší průměrnou výši škody, kolem 95 tisíc korun, vykazují vozy s hybridním pohonem.

Samozřejmě, pouhý fakt, že je auto po nehodě, ještě neznamená, že s ním je nutně něco v nepořádku. Důležité v takovém případě je, aby poškození bylo dobře opraveno a aby prodávající nehodu nezamlčel, a tak kupujícího neklamal.

Na co si dát pozor při koupi ojetého vozu, abyste nekoupili časovanou bombu

AutoMoto

„Na českém trhu je aktuálně nedostatek jak nových vozů, tak i kvalitních ojetin. Znalost servisní historie či informace o výši škodní události je proto velmi zásadní pro výběr kvalitní ojetiny,“ uvedl Grund.

Dovoz ojetých osobních aut do Česka letos za deset měsíců stoupl meziročně o 21 % na 153 742 vozů. Zhruba o 2000 vozů import překonal stejné období roku 2019 a zároveň byl vyšší než za celý loňský rok. Průměrné stáří dovážených aut se pohybuje kolem 10,4 roku, což je o čtvrt roku méně než loni.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám