Hlavní obsah

Toyota zmodernizovala ostrou corollu, má ještě tužší karoserii

2:34
2:34

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Toyota modernizovala svůj ostrý hatchback GR Corolla. Pro modelový rok 2026 dorazí s tužší karoserií a lepším chlazením motoru. Japonci slibují také zvýšení dodávek při zachování současných cen. Změny se zatím týkají japonského trhu. Zřejmě se ale promítnou i do severoamerické verze, odkud se GR Corolla dostává do Evropy jen neoficiálně individuálními dovozy.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota GR Corolla pro Japonsko

Článek

Toyota představila vylepšenou GR Corollu pro modelový rok 2026 s řadou technických vylepšení zaměřených na zvýšení výkonu na okruhu. Úpravy vycházejí přímo z poznatků získaných v závodní sérii Super Taikyu, což odráží filozofii Akia Tojody o motorsportu jako ideálním testovacím prostředí pro silniční automobily.

Hlavní změnou je zpevnění karoserie pomocí dodatečného 13,9 metru strukturálního lepidla, čímž se celkové množství zvýšilo na 32,7 metru. Lepidlo bylo aplikováno kolem přední části karoserie, podlahy a zadních kol, což zvýšilo tuhost bez významného nárůstu hmotnosti. Podle Toyoty je vyšší tuhost klíčová pro stabilní jízdu na „zahraničních okruzích“ s vyšším přetížením, což zjevně odkazuje na Nürburgring.

Vylepšené chlazení motoru zahrnuje nový kanál na sekundárním sání, který stabilizuje teploty motoru během dlouhodobé jízdy s vysokým zatížením. Cílem je umožnit řidičům využívat plný potenciál vozu po delší dobu na trati. Volitelný audiosystém JBL dostal subwoofer do kufru, čímž se počet reproduktorů zvýšil na devět, a přibyl také upravený systém Active Sound Control se třemi volitelnými zvukovými profily.

Pohonná jednotka zůstává nezměněna – je to přeplňovaný 1,6l tříválec s výkonem 300 koní a točivým momentem 400 Nm. Výkon se přenáší na všechna kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo osmistupňového automatu.

Toyota připravuje novinky i pro majitele starších GR Coroll zakoupených před vylepšeními z roku 2024. Nový software odemkne dodatečných 30 Nm točivého momentu a nová nastavení systému GR-Four upraví rozdělení výkonu mezi nápravy podle jízdního režimu. Vylepšení bude k dispozici na jaře 2026 za dosud nezveřejněnou cenu.

Objednávky aktualizované GR Corolly jsou v Japonsku již otevřené s tím, že první auta budou dodána v listopadu. Ceny zůstávají nezměněny na 5 680 000 jenů za manuální verzi a 5 980 000 jenů za automatickou, což odpovídá přibližně 900 000 a 930 000 korunám. Toyota slíbila také zrychlení výroby, tedy zvýšení počtu dodaných aut.

Související témata:

Výběr článků

Načítám