Článek
Japonská automobilka patří již delší dobu k propagátorům vodíku jako paliva pro automobily. Zatímco na trhu nabízí již druhou generaci modelu Mirai, osazenou technologií palivových článků, v závodních vozech experimentuje se spalováním vodíku v klasických spalovacích motorech.

Koncept vychází ze závodního vozu.
Vývoj začal s modelem Toyota Corolla na plynný vodík v roce 2021, o dva roky později už ale značka přešla na kapalný vodík. Corolla osazená motorem spalujícím vodík uložený ve speciálních nádržích se přitom předvedla i v ostrých závodech. Další vodíkový koncept GR Yaris H2 se navíc v roce 2022 objevil i na šampionátu rally.
Nyní značka představila koncept označení GR LH2 Racing, který vychází z produkčního závodního vozu GR010 Hybrid Hypercar, jenž se aktuálně účastní světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA. Byl však upraven pro spalování kapalného vodíku.

Vůz měří na délku 5,1 metru a je vybaven vodíkovým spalovacím motorem v kombinaci s hybridním systémem.
Automobilka k novému konceptu bohužel neprozradila žádná konkrétní technická data, pohon by však měl být řešen vodíkovým spalovacím motorem v kombinaci s hybridním systémem. Úkolem konceptu je pak další testování na okruzích a podpora vývoje vodíkové technologie i infrastruktury.
Představení vodíkového konceptu je součástí připomínek 40. výročí od první účasti značky Toyota v závodu v Le Mans a k vidění bude během 93. ročníku závodu (11.–15. června). Ostré závodní vozy GR010 pak na trať vyrazí s livrejemi, které připomenou historické posádky značky na jednom z nejslavnějších vytrvalostních závodů světa.