Hlavní obsah

Toyota RAV4 přijíždí v nové generaci, na tlačítka stále nezanevřela

3:04
3:04

Poslechněte si tento článek

Toyota RAV4 patří k nejpopulárnějším modelům v nabídce japonské značky, o čemž svědčí i skutečnost, že od uvedení v roce 1994 prodala automobilka celosvětově přes 15 milionů kusů. Nově uvedená šestá generace se tak drží známého hesla a nijak drasticky nemění, co funguje, místo toho přináší spíše důraznou evoluci.

Foto: Toyota

Nová Toyota RAV4

Článek

Vývoj je patrný především při pohledu na příď, která dostala zcela novou masku, přepracovaný nárazník a také nové světlomety.

Při pohledu z profilu ale vidíme povědomé robustní tvary s oplastovanými lemy, na zadních dveřích pak kromě nových světel spatříme i nové značení modelu.

S uvedením nové generace navíc automobilka rovnou představila i sportovnější verzi GR Sport, která kromě výraznějšího designu a specifických 20“ kol dostala i upravený podvozek se specifickým nastavením tlumičů a systémem řízení.

Kabina nabídne 12,3palcový displej digitálního přístrojového štítu s několika režimy zobrazení a 12,9“ displej nové generace infotainmentu.

Displej slibuje příjemnější rozhraní, stále je však vybaven několika klasickými tlačítky a otočným voličem hlasitosti.

Obecně automobilka s tlačítky nešetřila, najdeme je na multifunkčním volantu i ve středové konzole s bezdrátovou nabíječkou, řadou úložných prostor a minimalistickým voličem převodovky. Na bližší informace, jako je třeba velikost zavazadelníku, si však budeme muset počkat.

Automobilka se ale už nyní chlubí novou softwarovou platformou Arene, která má v modelu RAV4 premiéru. Nový software umožňuje vývoj sofistikovanějších bezpečnostních systémů, jako je nová generace Toyota Safety Sense, i komfortních a asistenčních systémů. Model tak dostává například i funkci dálkově ovládaného parkování přes chytrý telefon.

Pod kapotou nové Toyoty RAV4 budou na evropských trzích dostupné pouze hybridní pohonné jednotky, konkrétně klasický hybrid a nová generace plug-in hybrid.

Klasický hybrid nabídne nejvyšší výkon 183 koní při pohonu pouze předních kol, respektive 191 koní se systémem pohonu všech kol AWD-i, kdy zadní kola pohání vlastní elektromotor.

Nová generace plug-in hybridu je poprvé rovněž dostupná s pohonem předních kol, kdy nabídne nejvyšší výkon 268 koní, verze s pohonem všech kol AWD-i ovšem nabídne až 304 koní, díky čemuž slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h už za 5,8 sekundy.

Foto: Toyota

Nová Toyota RAV4 ve sportovně laděné verzi GR Sport

Plug-in hybrid navíc dostal novou lithium-ion baterii s kapacitou 22,7 kWh, která slibuje elektrický dojezd až 100 kilometrů (dle WLTP). Navíc podporuje rychlonabíjení při výkonu 50 kW, takže z 10 na 80 % je možné baterii nabít už za 30 minut. Standardní palubní nabíječka pak nově nabídne maximální výkon až 11 kW.

Nový plug-in hybridní systém má navíc vylepšený tepelný management, slibuje vyšší účinnost a umožnil také zvýšení výkonu předního elektromotoru. Baterie v podlaze vozu by navíc měla přispívat k vyšší tuhosti karoserie.

Termín příchodu nové generace modelu RAV4 na evropské trhy zatím automobilka nezveřejnila.

Výběr článků

Načítám