Článek
Vývoj je patrný především při pohledu na příď, která dostala zcela novou masku, přepracovaný nárazník a také nové světlomety.
Při pohledu z profilu ale vidíme povědomé robustní tvary s oplastovanými lemy, na zadních dveřích pak kromě nových světel spatříme i nové značení modelu.
S uvedením nové generace navíc automobilka rovnou představila i sportovnější verzi GR Sport, která kromě výraznějšího designu a specifických 20“ kol dostala i upravený podvozek se specifickým nastavením tlumičů a systémem řízení.
Kabina nabídne 12,3palcový displej digitálního přístrojového štítu s několika režimy zobrazení a 12,9“ displej nové generace infotainmentu.
Displej slibuje příjemnější rozhraní, stále je však vybaven několika klasickými tlačítky a otočným voličem hlasitosti.
Obecně automobilka s tlačítky nešetřila, najdeme je na multifunkčním volantu i ve středové konzole s bezdrátovou nabíječkou, řadou úložných prostor a minimalistickým voličem převodovky. Na bližší informace, jako je třeba velikost zavazadelníku, si však budeme muset počkat.
Automobilka se ale už nyní chlubí novou softwarovou platformou Arene, která má v modelu RAV4 premiéru. Nový software umožňuje vývoj sofistikovanějších bezpečnostních systémů, jako je nová generace Toyota Safety Sense, i komfortních a asistenčních systémů. Model tak dostává například i funkci dálkově ovládaného parkování přes chytrý telefon.
Pod kapotou nové Toyoty RAV4 budou na evropských trzích dostupné pouze hybridní pohonné jednotky, konkrétně klasický hybrid a nová generace plug-in hybrid.
Klasický hybrid nabídne nejvyšší výkon 183 koní při pohonu pouze předních kol, respektive 191 koní se systémem pohonu všech kol AWD-i, kdy zadní kola pohání vlastní elektromotor.
Nová generace plug-in hybridu je poprvé rovněž dostupná s pohonem předních kol, kdy nabídne nejvyšší výkon 268 koní, verze s pohonem všech kol AWD-i ovšem nabídne až 304 koní, díky čemuž slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h už za 5,8 sekundy.

Nová Toyota RAV4 ve sportovně laděné verzi GR Sport
Plug-in hybrid navíc dostal novou lithium-ion baterii s kapacitou 22,7 kWh, která slibuje elektrický dojezd až 100 kilometrů (dle WLTP). Navíc podporuje rychlonabíjení při výkonu 50 kW, takže z 10 na 80 % je možné baterii nabít už za 30 minut. Standardní palubní nabíječka pak nově nabídne maximální výkon až 11 kW.
Nový plug-in hybridní systém má navíc vylepšený tepelný management, slibuje vyšší účinnost a umožnil také zvýšení výkonu předního elektromotoru. Baterie v podlaze vozu by navíc měla přispívat k vyšší tuhosti karoserie.
Termín příchodu nové generace modelu RAV4 na evropské trhy zatím automobilka nezveřejnila.