Článek
Kompaktní elektrické SUV Toyota bZ4X nedávno prošlo poměrně výraznou modernizací, nyní se však jeho nabídka rozrůstá o novou karosářskou verzi s označením Touring, kterou bychom ale mohli označit jednoduše za kombík. Velmi pravděpodobně se přitom jedná o sourozence modelu Subaru Trailseeker, představeného před několika týdny.
Základem modelu bZ4X Touring je klasické SUV, jehož karoserie však byla prodloužena o 140 mm a zvýšena o 20 mm. Výsledkem je celková délka 4830 mm a výška 1670 mm, přičemž zavazadelník narostl o 148 litrů na výsledných 600 litrů. Vůz navíc nabízí dvojité dno kufru a opěradla dělená v poměru 40:60.
Verze Touring sází na robustnější a dobrodružnější vzhled, který umocňují například lemy blatníků s hrubou texturou, černě lakovaná kola nebo robustní střešní nosiče, umožňující zařízení střechy až 70 kilogramů. Vzadu pak vidíme upravený nárazník a upravená LED světla.
Design kabiny navazuje na modernizovanou Toyotu bZ4X, včetně nového středového panelu a 14“ displeje multimediálního systému již v základní výbavě. Novinkou je ale nová barva čalounění, která má lépe ladit s dobrodružným charakterem vozu.
Model bZ4X Touring bude dostupný s pohonem předních kol, kdy výkon dosahuje 165 kW (224 koní), a ve verzi s pohonem všech kol, která nabídne výkon 280 kW (380 k).
Díky systémům inteligentního řízení pohonu všech kol Xmode a Grip Control přitom čtyřkolka slibuje jistotu i na nezpevněných cestách.
Obě verze jsou osazeny lithium-ion baterií s kapacitou 74,7 kWh, která podporuje rychlonabíjení při výkonu 150 kW, zatímco pomalé nabíjení je v závislosti na výbavě dostupné při výkonu 11 nebo 22 kW. Baterie přitom disponuje funkcí chlazení i předehřevu, kterou je možné aktivovat i ručně.
Tisková zpráva hovoří o čistě elektrickém dojezdu až 560 kilometrů dle WLTP, podobně jako v případě výkonu se však jedná pouze o předběžné parametry.
Dojezd kolem 560 km přitom pravděpodobně nabídne pouze vůz s pohonem jedné nápravy, zahraniční tiskové zprávy totiž u verze s pohonem všech kol mluví o dojezdu kolem 418 kilometrů.
Díky vyššímu výkonu přitom můžeme očekávat nejen zajímavější dynamiku, kterou zatím automobilka neprozrazuje, ale také schopnost utáhnout přívěs o hmotnosti až 1500 kilogramů. Další informace o výkonu však automobilka plánuje zveřejnit až v pozdějším termínu. Uvedení na evropské trhy je přitom naplánováno na jaro roku 2026.