Hlavní obsah

Toyota přestavěla legendární model AE86 na elektrický a vodíkový pohon

Japonská automobilka Toyota představila dva koncepty AE86 H2 a AE86 BEV. Jedná se o tovární přestavby letitého modelu na vůz s vodíkovým a elektrickým pohonem.

Foto: Toyota

Toyota AE86 BEV a AE86 H2

Článek

Přestavby starších vozů na stroje s nulovými emisemi jsou v posledních letech čím dál více populární, protože se jedná o zajímavý způsob, jak udržet při životě tradiční vozidla i pro další generace. A samotná Toyota v tomto ohledu hodlá předvádět svůj tovární potenciál, konkrétně dvěma koncepty modelu AE86 původem z osmdesátých let debutujícími na autosalonu v Tokiu.

První z konceptů je vůz s názvem AE86 H2. Ten vychází z karoserie Trueno s výsuvnými světlomety a dvoubarevným černo-bílým lakem. Zvenčí zkrátka vůz vypadá, jako když před lety vyjel z fabriky, ale pod kapotou se změnilo prakticky vše. Jednou z největších změn jsou například dvě obří vodíkové nádrže v kufru auta pocházející z Toyoty Mirai.

Foto: Toyota

Toyota AE86 H2

Čtyřválcový motor vozu pod kapotou je v maximální možné míře původní, má ale upravené vstřiky, palivové potrubí a svíčky. Toyota ovšem tvrdí, že se i přesto snažila zachovat tradiční vlastnosti auta s vnitřním spalováním včetně zvuků a vibrací od motoru směrem k řidiči a cestujícím.

Druhým konceptem je čistě elektrický model AE86 BEV, který je naopak založený na karoserii Levin s pevnými světlomety. Co se exteriéru týče, ten je prakticky totožný s vodíkovým modelem, ale pod kapotou je to pak jiná písnička.

Foto: Toyota

Toyota AE86 BEV

Auto pod kapotou využívá elektromotor s hybridu Tundra, baterie z plug-in hybridního Priusu a další komponenty ze sériově vyráběných modelů Toyota či Lexus. Největším překvapením je ovšem mimo motoru manuální převodovka, která se má vlastnostmi blížit originálu.

Jakýmsi symbolem zeleného smýšlení, se kterým byly koncepty vytvořeny, jsou pak sedadla obou konceptů, která nejsou nová, ale zrenovovaná pomocí bezpečnostních pásů a jejich vycpávek z recyklovaných materiálů.

Mlčící většina si elektromobilitou není jistá, říká šéf Toyoty

AutoMoto

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám