Článek
Druhá generace elektrického roadsteru už má sice pět let zpoždění, v automobilce však stále probíhá vývoj vozu, který má ambice stát se „posledním skvělým autem pro řidiče“ před nástupem éry autonomního řízení.

Elon Musk představil koncept druhé generace modelu Tesla Roadster jako překvapení v rámci premiéry elektrického tahače Tesla Semi v roce 2017.
Navzdory absenci bližších informací o vývoji však projekt stále pokračuje, jak v rozhovoru během akce X Takeover prozradil Lars Moravy, viceprezident společnosti pro vývoj vozidel. Nový sportovní vůz by přitom měl být při současném trendu automatizace řízení pravděpodobně posledním skvělým autem pro řidiče, jak sám říká v záznamu kolem 26. minuty.
Vývoj by měl stále pokračovat, včetně nové techniky. V nedávné době měla být nová technika představena i Elonu Muskovi, který byl prý z prvních ukázek nadšený. Moravy přitom nezapomněl zmínit, že nová generace Tesla Roadster má být víc než jen auto.
Elon Musk totiž v roce 2018 zmínil, že vůz bude dostupný také s příplatkovým paketem SpaceX (společnost, kterou Musk založil v roce 2002), jenž přidá asi 10 raketových motorů kolem vozu. Jejich úkolem by mělo být zlepšení akcelerace, maximální rychlosti i vylepšení brzdění a zatáčení. Později navíc Musk dodal, že vůz by měl být schopen i krátce letět.
Ačkoliv se tyto vize zdály být absurdní, Moravy v rozhovoru naznačil, že se na projektu mají podílet i technici ze SpaceX. Je však otázkou, jak moc se jejich znalosti a technika do vývoje vozu propíšou.

První generace vozu Tesla Roadster
Největší otázkou však zůstává termín premiéry vozu. Tesla je sice dobře známá pozdějšími termíny uvedení nových vozů, čekání na roadster už je ale opravdu dlouhé. Automobilka navíc zažívá další finančně náročné období, ve kterém se bude muset soustředit na zvýšení prodejů, čemuž prémiový sporťák nejspíš příliš nepomůže.
Ostatně, ačkoliv jeho cena zůstává neznámá, automobilka stále přijímá zálohy ve výši 50 000 amerických dolarů (přes 1 milion korun).
Mnozí výrobci sportovních vozů navíc v posledních týdnech spíše mírní své ambice kolem čistě elektrických sportovních modelů, po kterých už údajně není tak velká poptávka.