Hlavní obsah

Tesla Model S umí ujet i 2500 kilometrů bez zastávky u nabíječky, ale má to háček

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Video youtubového kanálu Warped Perception ukazuje zajímavý projekt podomácku vyrobené Tesly Model S s de facto hybridním pohonem. Přidaný dieselový agregát dovede vozu sice enormně zvýšit dojezd, nicméně cena za to je obrovská.

Článek

Délka dojezdu bývá jedním z hlavních argumentů odpůrců elektromobilů a také důležitým faktorem při výběru nového vozu na elektřinu. Jedním z teoreticky možných řešení je nějaký prodlužovač dojezdu ve formě spalovacího motoru, který nabízí jak výhody elektromobility, tak i možnost tankování paliva.

Automobilky se do něj až na výjimky příliš nepouštějí, důvěřují buď plug-in hybridům, nebo ryze bateriovým elektromobilům. Youtubový kanál Warped Perception se však rozhodl zjistit, zda by bylo možné takový generátor vyrobit doma v garáži.

Jako testovací vůz zvolil autor svou Teslu Model S ve verzi P85D a do jejího zavazadelníku umístil vznětový motor. Jako testovací jízdu se vydal na 4023 km dlouhý roadtrip s cílem co nejméně zastavovat u nabíječek.

Youtubeři oholili teslu na kost. Vyzkoušeli zrychlení bez karoserie

AutoMoto

Ačkoli celek vypadá poměrně elegantně a dobře řešený, problémy u auta se objevují velmi záhy. Prvním z nich, patrným po celé video, je výrazný hluk, přítomný navzdory dvěma tlumičům výfuku.

Tím mizí jedna z velkých výhod elektromobilu - tichá jízda. „S tím neustálým hučením v pozadí po celou dobu je to náročné. Buď to vypustíte, nebo chcete na dálnici otevřít dveře a vyskočit za jízdy,“ uvedl pro web Insider autor projektu.

Dalším velkým problémem vozu s agregátem je chlazení, protože po celou dobu jízdy se motor s výkonem 25 koní přehříval, a proto nedobíjel baterie tak efektivně. Až díky obřímu nasávacímu otvoru pro přívod vzduchu k chladiči motor mohl běžet aspoň na 80 % výkonu.

Vůz byl upraven tak, aby se dal nabíjet i za jízdy, což běžně není možné. A s 80% výkonem generátoru displej tesly ukázal nejnižší hodnotu 51 watthodin na míli, tedy 3,17 kWh/100 km - zlomek toho, co dosahují elektromobily vybavené „pouze“ baterií. Teoretický dojezd na plnou baterii a plnou nádrž nafty by tedy byl asi 2575 kilometrů.

Ke spotřebě 3,17 kWh/100 km je však třeba přičíst ještě spotřebu nafty, která během cesty dosáhla 6,7 l/100 km. Dlužno dodat, že běžné naftové vozy bez baterie a elektrického pohonu umějí jezdit i za méně.

Tesla slaví 20 let. Je průkopníkem masové výroby elektromobilů

AutoMoto

Reklama

Související články

Tesla si vzala zpět rekord na Nordschleife

Přetahovaná pokračuje. Poté, co si trůn pro nejrychlejší sériově vyráběný elektromobil na Severní smyčce okruhu Nürburgring uzmulo Porsche Taycan Turbo S,...

Výběr článků

Načítám