Hlavní obsah

Tesla Cybertruck se má výroby dočkat na konci roku 2023

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tesla chce zahájit sériovou výrobu svého elektrického pick-upu Cybertruck na konci roku 2023, tvrdí agentura Reuters s odvoláním na dva nejmenované zdroje.

Tesla plánuje sériovou výrobu Cybertrucku.Video: Reuters

 
Článek

Tesla tak hodlá zahájit sériovou výrobu Cybertrucku dva roky po původním plánu pro dlouho očekávaný pick-up. Podle agentury Reuters to tvrdí dva lidé znalí plánů.

Generální ředitel Elon Musk odhalil Cybertruck v roce 2019, kdy konstruktér vozidla rozbil údajně nerozbitná okna „pancéřového skla“. Velký zájem ale vzbudil už jen samotný design vozu, který se svými hranami nepodobá ničemu jinému.

Teslu Cybertruck lze používat jako loď, tvrdí Musk. Dopadne to špatně, varuje úřad

AutoMoto

Od premiéry Tesla sériovou výrobu třikrát odsunula. Ale Musk - který je nyní po akvizici Twitteru generálním ředitelem pěti různých společností - minulý měsíc řekl na konferenčním hovoru s analytiky, že co se týká cybertrucku, „jsme v posledním kole“.

Tesla uvedla, že pracuje na přípravě své továrny v Austinu v Texasu. Tesla vstoupila na trh s elektromobilem v jednom z nejziskovějších segmentů amerického trhu, aby konkurovala elektrickým pickupům od Fordu a Rivianu.

Podle neoficiálních odhadů si vůz již zarezervovaly stovky tisíc zákazníků, kteří ale zaplatili jen 100 dolarů, 2460 korun, v jednom z nejočekávanějších a nejsledovanějších uvedení elektrických vozidel na trh.

Nový prototyp Tesly Cybertruck zachycen na videu, od původního konceptu se liší

AutoMoto

Tesla ještě neoznámila konečné ceny. V roce 2019 předpokládala počáteční cenu pod 40 tisíc dolarů, méně než milion korun, ale ceny nových vozidel od té doby vystřelily výše a Tesla zvýšila ceny napříč svou řadou.

Cybertruck měl mít podle původních specifikací dojezd až 805 km na jedno nabití, uvézt až 1,6 tuny nákladu a utáhnout až 6350 kg těžký přívěs. Základem měl být jeden elektromotor pohánějící zadní kola, vrcholová verze měla mít tři a pohon všech kol. Jak se změní tyto specifikace, není jasné.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám