Článek
Sedan Giulia a SUV Stelvio, duo založené na tehdy nové platformě Giorgio, bylo představeno v roce 2015 a od té doby prošlo jen mírnou modernizací. Díky tomu patří k nejstarším vozům na trhu, což vyvolává otázky o jejich další životaschopnosti, zejména vzhledem k nutnosti splňovat nákladné nové evropské emisní a bezpečnostní předpisy.
Alfa Romeo se v posledních třech letech zaměřila i na dostupnější crossovery Tonale a Junior, přičemž produktovou strategii diktovala potřeba stále elektrifikovanější nabídky – šéf britského zastoupení Jules Tilstone však serveru Autocar potvrdil, že současné čistě benzinové modely Giulia a Stelvio budou pokračovat déle, než se očekávalo. Automobilka totiž potřebuje čas na změnu plánu.
Nástupce stelvia měl původně dorazit příští rok jako výhradně elektromobilní rival pro Porsche Macan a Alpine A390, ale slábnoucí poptávka po prémiových a sportovních elektrických modelech vedla k přehodnocení. Vůz by nyní měl být vybaven více pohonnými jednotkami, včetně hybridu.
Nové stelvio bude založeno na nové platformě STLA Large koncernu Stellantis, která byla dosud použita pouze pro americký muscle car Dodge Charger dostupný s elektrickým pohonem, ale i s konvenčním benzinovým řadovým šestiválcem. Tento krok ovlivní i příští generaci sedanu Giulia, která bude s modelem Stelvio úzce spjata.