Článek
Desítky automobilů různých kategorií od vozů z počátků automobilismu přes meziválečné opulentní limuzíny až po legendy ze sedmdesátých let či vzácné koncepty celý den obchází porota odborníků ve sladěných oděvech s klobouky.
Už tak jde o výběr z hroznů, nejvzácnějších aut na světě, u kterých porota, zpovídající majitele, dále posuzuje historickou věrnost či úroveň renovace. A svou roli má i příběh. Všechny konkrétní vozy by mohly vyprávět neskutečnou story.
Hlavní cenu „Trofeo BMW - Best of show“ letos získala Alfa Romeo Tipo B P3 z roku 1934. Auto z pera konstruktéra Vittoria Jana je archetypem moderního závodního monopostu s řidičem uprostřed, který ovládl závodní tratě v polovině 30. let minulého století. Do té doby byly tyto speciály dvoumístné.
K pohonu slouží kompresorem přeplňovaný řadový osmiválec o objemu 2,9 litru s výkonem 140 kW, později objem rostl až na 3,8 litru s 242 kW. V letech 1932 až 1935 vzniklo pouhých patnáct kusů a za volantem byly legendy jako Fagioli, Chiron, Nuvolari nebo Caracciola.
Vůz pochází z německé sbírky Auriga Collection, jejichž majitelé si odvezli pohár a unikátní hodinky 1815 Chronograph z bílého zlata od A. Lange und Söhne. V hlasování veřejnosti zvítězilo BMW 507 z roku 1957, poháněné osmiválcem o objemu 3,2 litru.
Okouzlující prostředí mozaikové zahrady hotelu Villa d'Este ostatně poskytlo vhodnou kulisu pro oslavu 70. výročí BMW 507. Rolls-Royce navíc oslavil sté výročí prvního phantomu.
Filmová kariéra vrcholného modelu v portfoliu značky byla uctěna výstavou, na které byl představen Rolls-Royce Phantom Goldfinger oslavující příběh filmu o Jamesi Bondovi z roku 1964.