Hlavní obsah

Technologický gigant Xiaomi ukázal svůj první elektromobil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Xiaomi, známá především výrobou chytrých zařízení, začne již brzy vyrábět svůj první automobil, čistě elektrický sedan SU7. Výroba začne v prosinci, již nyní se ale dozvídáme první technická data, která společně s fotografiemi zveřejnily čínské úřady.

Foto: Ministry of Industry and Information Technology

Xiaomi SU7

Článek

Zatímco výroba automobilu Apple zůstává v nedohlednu, automobil společnosti Xiaomi dostává reálné tvary a konečně se dozvídáme i konkrétní parametry.

Oficiální premiéra vozu sice ještě neproběhla, vůz už ale prošel homologací u čínského úřadu MIIT (Ministry of Industry and Information Technology), který část informací pravidelně zveřejňuje.

Díky čínským úřadům a webu CarNewsChina, který na jejich zprávy pravidelně upozorňuje, tak už víme, že oficiální název sedanu Xiaomi bude znít SU7, zatímco dříve jsme znali pouze kódové označení MS11. 

Čtvrtina zájemců o nové auto by zvažovala vůz od Applu, a to ani neexistuje

AutoMoto

Výrobu vozu pro technologického giganta zajistí čínská automobilka BAIC (Beijing Automotive Industry Holding).

Jak vidíme na zveřejněných fotografiích, vůz sází na elegantní design, který zaujme nízkou přídí, výraznými světlomety, vystouplými blatníky, zapuštěnými klikami, spojenými zadními světly nebo lakovaným difuzorem v zadním nárazníku. Na snímcích navíc vidíme vozy s i bez kapličky lidaru nad čelním sklem.

Vůz by měl mít celkovou délku 4997 mm, šířku 1963 mm a výšku 1455 mm, přičemž rozvor by měl mít hodnotu 3000 mm. Podběhy by měla vyplňovat kola o průměru 19 nebo 20 palců, obouvající pneumatiky s rozměrem 245/45 R19 nebo 245/40 R20.

K dispozici by měly být tři verze – SU7, SU7 Pro a SU7 Max, což lehce připomíná značení telefonů. Některé výbavy by přitom měly nabídnout i aktivní spoiler umístěný pod zadním sklem.

Základní model by měl být vybaven pouze jedním elektromotorem, který by na zadní kola posílal 220 kW (299 koní). Dostupná však bude i verze s pohonem všech kol, osazená elektromotory o výkonu 220 kW a 275 kW, nabízející kombinovaný výkon 495 kW (673 koní).

Verze s jedním elektromotorem by měla vážit kolem 1980 kg a její nejvyšší rychlost by se měla pohybovat kolem 210 km/h. Výkonnější model by měl vážit už kolem 2205 kilogramů, přičemž maximální rychlost by měla dosahovat až 265 km/h. Baterie by měly dodat společnosti BYD a CATL, parametry dojezdu ale zatím neznáme.

Zajímavostí pak bude operační systém infotainmentu Xiaomi HyperOS, který si společnost sama vyvinula a používá ho ve svých chytrých zařízeních. Na více informací si ale budeme muset počkat až do oficiální premiéry vozu, jejíž datum zatím neznáme. Výroba by však měla být zahájena v prosinci 2023, dodávky se očekávají od února 2024.

Kulaté twingo se vrací. Renault ukázal předprodukční koncept retro hatchbacku

AutoMoto

Elektromobil pod půl milionu korun v druhé polovině desetiletí, plánuje Volkswagen

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám