Hlavní obsah

Superluxusní MPV Lexus LM míří do Evropy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka Lexus představila na autosalonu v Šanghaji druhou generaci svého minivanu LM a ta poprvé zamíří do šedesáti zemí světa včetně Evropy. Vůz má za cíl světu ukázat, že luxus v těchto typech aut nemá skoro žádné hranice.

Lexus LMVideo: Lexus

 
Článek

Lexus odhalil světu druhou generaci svého luxusního MPV s označením LM, která debutovala na autosalonu v čínské Šanghaji. Auto navíc zamíří i mimo Asii a k dispozici bude celkem v šedesáti zemích světa včetně Evropy. Mimo zůstane jen trh v Americe.

Auto dostalo pro modelový rok 2024 celou řadu různých vylepšení. Lexus dlouho pracoval na tom, aby měla karoserie vyšší torzní tuhost, kterou se nakonec podařilo mezigeneračně zvýšit o 50 procent. Nové LM je také vybaveno systémem Frequency-Sensitive Piston Valve, který zlepšuje kvalitu jízdy pomocí citlivějšího pístového ventilu na tlumičích.

LM je ovšem především o pohodlí, které může poskytnout svým cestujícím, a podle toho Lexus také investoval. Auto bude nabízeno ve čtyř-, šesti- nebo sedmimístné variantě, přičemž čtyřmístná verze bude nejluxusnější. Nabídne přepážku mezi předními a zadními sedadly, 48palcový širokoúhlý displej, lednici, úložné prostory nebo vyhřívané loketní opěrky.

Elektrický nástupce Lexusu LFA bude mít manuální převodovku

AutoMoto

Auto je velmi inteligentní a pozná, když je člověku zima a na jaké části těla chlad působí. Podle toho samo volí vyhřívání sedadel a nastavení klimatizace. Opačně systém funguje i ve vedru. Mimo to je ale LM také extrémně bezpečné, protože ho Lexus vybavil suitou Safety System+.

Systém disponuje armádou asistentů a hlídačů, jako nouzové brždění, radarový tempomat, varování při nechtěném opuštění jízdního pruhu a další podobné funkce. Za zmínku speciálně stojí sledování řidiče, které dokáže podle polohy těla poznat, že řidič nemůže pokračovat v řízení. V takovém případě zapne výstražné „dvojblinkry“ a zastaví. Zároveň pomocí systému eCall zavolá pomoc.

Lexus zatím nezveřejnil detailnější informace o vozidle, ale v Evropě víme, že k nám auto dorazí s označením 350h, tedy jako full-hybridní vůz s motorem o objemu 2,5 litru. Nejvyšší kombinovaný výkon činí 250 koní a točivý moment 239 N.m. Mimo to také disponuje pohonem všech kol E-Four, tedy pohonem zadní nápravy pomocí elektromotoru.

Elektrický nástupce Lexusu LFA bude mít manuální převodovku

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Související články

Test Lexusu UX 300e: Komfort nejen do města

Ač na papíře vypadá elektrický Lexus UX před nedávnou modernizací morálně trochu zastarale, ve skutečnosti je to výborně komfortní auto do města, které se však...

Výběr článků

Načítám