Hlavní obsah

Lexus UX 300e prošel modernizací, má větší baterii i dojezd

Modernizovaný Lexus UX 300e se chlubí výrazně větší baterií a vylepšenou suitou jízdních asistentů. Zvenčí přibyla jedna nová barva, uvnitř kromě jedné barvy čalounění také větší centrální displej.

Foto: Lexus

Lexus UX 300e po modernizaci

Článek

Po třech letech na trhu prochází první ryze elektrický lexus, model UX 300e, modernizací. Její gros je v technice – nová verze dostala baterii o kapacitě 72,8 kWh. To je ohromné zlepšení oproti dosavadnímu modelu, jenž nabízí 54,3 kWh.

Samozřejmě se tedy zlepšuje i dojezd, a to o 40 % na až 450 km dle měřicí metodiky WLTP. Vůz zůstal u rychlonabíjení konektorem CHAdeMO, nepřešel na běžnější CCS Combo 2, ovšem automobilka nezveřejnila maximální nabíjecí výkon, který je vůz schopen pojmout. Pro rychlonabíječky s konektorem CHAdeMO je v Česku běžný maximální výkon 50 kW.

Foto: Lexus

Lexus UX 300e po modernizaci

Změnami prošlo také řízení a odpružení pro lepší chování při dynamické jízdě. Vylepšena byla i tuhost karoserie. Výkon elektromotoru, jenž pohání přední kola, zůstává na 204 koních a točivý moment na 300 N.m, můžeme tedy spekulovat, že narostla-li s větší baterií i hmotnost, zrychlení z nuly na 100 km/h zamíří opačným směrem. Automobilka tyto hodnoty prozatím neuvádí.

Exteriér dostal jednu novou barvu, platinovou Sonic. V kabině kromě nové, oříškové barvy čalounění přibyl také nový infotainment, který nabízí větší centrální displej. Dosud měly obrazovky v závislosti na výbavové verzi 7 či 10 palců, nově to bude 8 nebo 12,3″.

Zlepšením prošla také zvuková izolace interiéru či systém hlasového ovládání a bezdrátové zrcadlení smartphonu je nově ve standardu.

Foto: Lexus

Lexus UX 300e po modernizaci

Konečně, bezpečnostní suita Safety System+ dostala navíc asistenta pro odbočování v křižovatkách či asistenta pro úhybné manévry. Jako dosud, ve standardní výbavě je adaptivní tempomat, má ovšem nově funkci zpomalování do zatáček.

Kdy se modernizovaný Lexus UX 300e začne prodávat a za jaké ceny, je zatím otázkou, dá se ale očekávat, že cena kvůli větší baterii naroste. Současnou verzi lze pořídit od 1,3 milionu korun.

Foto: Lexus

Elektrický Lexus UX 300e

Reklama

Výběr článků

Načítám