Hlavní obsah

Subaru slaví deset let modelu BRZ. V Japonsku vznikne 200 výročních vozů

Už deset let je na trhu malý japonský sportovní vůz Subaru BRZ, a to je důvod k oslavě. Na připomenutí speciální události automobilka vyrobí limitovanou speciální edici 10th Anniversary vytvořenou samozřejmě z nedávno uvedené druhé generace. Auta ovšem budou určena jen pro japonský trh.

Foto: Subaru

Subaru BRZ 10th Anniversary Limited

Článek

Před deseti lety, v roce 2012, představily automobilky Toyota a Subaru sesterské sportovní vozy Subaru BRZ a Toyota GT 86. Jednalo se tehdy o velké zjevení dvou vozů s klasickou koncepcí. Auta se stala velmi populární a důkazem je i fakt, že se oba modely dočkaly nových generací a slaví jednu dekádu na trhu.

Foto: Subaru

Subaru BRZ 10th Anniversary Limited

U příležitosti této oslavy vyrobí Subaru 200 kusů limitované edice 10th Anniversary Limited. Výbavově vůz vychází ze střední cesty S. Vyvoleným zákazníkům pak nabídne osmnáctipalcová černá hliníková kola a černý znak BRZ nebo kryty zrcátek. Na bočních oknech nechybí nálepka odkazující na 10. výročí.

Prodrive P25 je dokonalou poctou původnímu Subaru Impreza 22B STI

AutoMoto

V kabině najdeme kožené čalounění sedadel s modrými akcenty a stejný vzor designéři použili i na řadicí páku, loketní opěrku, ruční brzdu, výplně dveří a na sportovní volant. Na dveřích je pochopitelně také vyšito logo speciální edice. Interiér se dále může pochlubit dotykovou obrazovkou infotainmentu.

Foto: Subaru

Subaru BRZ 10th Anniversary Limited

Pod kapotou speciální edice je standardní motor 2,4 litru boxer s výkonem 235 koní a 250 Nm. Zákazníci budou moci volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem se stejným počtem rychlostí. Pohon je skrze převodovku pochopitelně distribuován na zadní nápravu.

První Subaru Impreza pro třídu WRC oslaví 25 let, výročí připomene model s výkonem přes 400 koní

AutoMoto

Cena speciální edice, které se bude prodávat pouze v Japonsku, je stanovena na 3 388 000 jenů, tedy v přepočtu asi 595 tisíc korun. Do Evropy se výroční modely – stejně jako aktuální klasické BRZ – nedostanou.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám