Hlavní obsah

První Subaru Impreza pro třídu WRC oslaví 25 let, výročí připomene model s výkonem přes 400 koní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britská firma Prodrive, která z velké části stojí za úspěchy Subaru v rallye, připravuje pětadvacetikusovou sérii modelu P25, která připomíná první imprezu pro třídu WRC.

Foto: Prodrive

Skica Prodrive P25.

Článek

Fanoušci značky Subaru a zejména jejího působení v rallye nemohou neznat model 22B STI. Je to dost možná ta nejikoničtější ze všech verzí imprezy – a že jich bylo za zhruba třicet let, co je tento model na světě, opravdu nepočítaně.

Dost pravděpodobně je taky nejvzácnější. Vzniklo jen pár kusů – nejprve 400 pro japonský trh, později dalších čtyřiadvacet pro export, ovšem pouze na trhy s levostranným provozem. Tomu dnes odpovídají ceny pohybující se ve statisících eur.

Foto: Subaru

Subaru Impreza 22B STI.

Připomínka, kterou připravuje britská firma Prodrive, však bude mnohem vzácnější, neboť vznikne v pouhých 25 kusech. Tato firma, založená v roce 1984 v anglickém Banbury, se specializuje na motorsport a kromě spolupráce např. s Aston Martinem také z velké části stojí za úspěchy značky Subaru v rallye.

Byla to ona, která v září 1997 představila Imprezu WRC97 do tehdy nové třídy rallye WRC, která nahradila dosavadní skupinu A. S tímto vozem se proslavil Colin McRae a automobilka s ním získala pohár konstruktérů. Silniční Impreza 22B STI byla v podstatě jejím civilním ekvivalentem.

Slavné Subaru Impreza 22B STI došlo znovuzrození. Ale jen jako umělecké dílo

AutoMoto

Tedy výroční připomínka se bude jmenovat jednoduše Prodrive P25 a na upoutávce v podobě skici, kterou firma zveřejnila, vypadá dost podobně původní 22B. Podle firmy „znovu zachycuje esenci“ Imprezy WRC97, ale „bere si inspiraci z 22B“.

Pod kapotou nebude 2,2l motor o 280 koních, nýbrž dvouapůllitr s výkonem přes 400 koní, místo pětistupňového manuálu firma slibuje šestistupňový poloautomat a šasi bude lehké díky širokému užití karbonu. Design má na starosti Peter Stevens, na vývoj dohlížel David Lapworth, titíž lidé, kteří stáli i za Imprezou WRC97.

Hotový vůz se má představit na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v červnu tohoto roku, objednávky však již firma přijímá. Jak vysoká bude cena, není známo, ale i zde počítejme přinejmenším se statisíci eur. První vůz se k zákazníkovi má dostat ještě letos.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám