Hlavní obsah

Studie škodovek očima studentů ČVUT

Právo, Novinky, Andrej Poliak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

V polovině července na pražském holešovickém výstavišti představili v rámci výstavy Veteran Art své studie studenti ČVUT. Z představených prací jsme vybrali tři studie škodovek, které vám představujeme.

Foto: archiv Martin Fritsch

Martin Fritsch vystupuje už řadu let jako travesti umělkyně Angelika.

Článek

Sportovní kupé

Škoda ve svém výrobním programu podobný vůz nemá a dlouho mít nebude, neboť o tento segment se v rámci koncernu Volkswagen starají sestry Seat a Audi. Návrh Škody Mia nakreslil Karel Linhart v prvním ročníku na strojní fakultě ČVUT. Jeho studie se z bočního pohledu podobá modelu Audi TT.

.: ANKETA
Která ze studií se vám nejvíce líbí?
Hlasujte v anketě na konci článku.

Čelní maska pak nese znaky BMW. I přes tyto podobnosti, je však Mia pohledným dvoudvéřovým kupátkem o délce 3550 mm. Pod kapotou si Linhart představuje přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1781 ccm s dvacetiventilovou technikou.

Aria do města

Studie dvoumístné Škody Aria je dílem Radka Laubeho studenta strojní fakulty ČVUT. Skořepinový tvar karosérie na první pohled evokuje vůz smart for two, který je však o 190 mm kratší než návrh Arie. Nastupování do interiéru usnadňuje dvojice velkoprostorových dveří. Ze skici však není patrné, zda se jedná o klasické otevírání nebo posuvný systém, který použil například Peugeot v posledním modelu 1007. Výhled z městské škodovky by byl patrně bez chyby, neboť je vybavena velkoryse pojatým čelním sklem.

Legenda s tváří roomsteru

Kdo by neznal jméno Felicia. Vůz s ideální kombinací červené karoserie a černé stahovací střechy zaujme pohled nejednoho motoristy. Zašlou slávu škodováckého kabrioletu se ve své studii snaží oživit další student strojní fakulty ČVUT David Arvensis. Čelní masku s výrazným žebrováním mřížky a ostře řezanými rysy si student vypůjčil od studie roomster, kterou Škoda Auto představila na loňském autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem. Záď vozu je více zakulacená s křidélky charakteristickými pro původní felicii.

Zajímavě jsou řešeny i zadní svítilny ve tvaru kosočtverce. Sportovní charakter vozu pak podtrhují chromované koncovky dvojice výfuků. Interiéru dominuje červená barva, kterou Arvensis zvolil nejen pro potahové materiály sedadel, ale i pro panel přístrojové desky. Pracoviště řidiče se skládá ze sportovního dvouramenného volantu a trojice patrně digitálních displejů kruhovitého tvaru.

Anketa

Která ze studií se vám nejvíce líbí?
Mia
18,2 %
Aria
8,5 %
Felicia
73,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2410 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám