Hlavní obsah

Sporťák Lotus Emira dostal s modernizací novou, dostupnější verzi

2:40
2:40

Poslechněte si tento článek

Drobná modernizace pro modelový rok 2026 přináší kromě nové, nejdostupnější verze a upraveného šestiválcového modelu i technická vylepšení pro vyšší komfort při každodenním používání a lepší sportovní výkony.

Foto: Lotus

Lotus Emira pro modelový rok 2026

Článek

První novinkou v rámci modernizace nového modelu Lotus Emira je verze Emira V6 SE, osazena kompresorem přeplňovaným 3,5litrovým motorem V6. Jeho parametry zůstaly stejné, stále tak nabízí 406 koní a volbu mezi šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou, přičemž zrychlení z nuly na 100 km/h nabízí za 4,3 sekundy.

V rámci verze SE ovšem dostává upravené uložení manuální převodovky, optimalizované nastavení tlumičů a lehce upravenou geometrii podvozku pro ostřejší reakce a vyšší komfort. Podvozek může být nastaven do režimu Tour pro každodenní pohodlné cestování, nebo Sport pro lepší jízdní schopnosti.

Vůz je standardně lakován šedým lakem Zinc Grey, v podbězích má 20“ kovaná kola a karoserii zdobí speciální plaketka. Kabina pak nabídne čalounění Alcantarou a sportovní pedály. Zájemci však mají na výběr z celkem 15 laků karoserie, čtyř odstínů laku pro třmeny brzd, různých stylů kol a provedení kabiny.

Dostupnější základní model

Lotus Emira V6 SE už je možné objednávat, kdy cena v Německu startuje od 117 500 eur, tedy v přepočtu lehce přes 2,9 milionu korun. V nabídce značky se ovšem objevil i nový zcela základní model, který je citelně dostupnější.

Nese označení Emira Turbo a pod jeho kapotou je dobře známý 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec dodaný AMG, který je ovšem podladěn na výkon 365 koní. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a zrychlení z nuly na 100 km/h stále zvládá za působivých 4,4 sekundy.

I základní model Turbo má jízdní režimy Tour a Sport, elektro-hydraulický posilovač řízení nebo integrovaný zadní spoiler. Výbava pak kromě palety bezpečnostních systémů zahrnuje i elektricky nastavitelná sedadla ve 12 směrech, 10,25“ displej přístrojového štítu nebo 12,3“ infotainment s bezdrátovou konektivitou. Základní model v Německu startuje od ceny 97 500 eur, tedy v přepočtu lehce přes 2,4 milionu korun.

Bez ohledu na verzi navíc automobilka s novým modelovým rokem slibuje i několik dalších vylepšení, jako je například zesílené chlazení motoru i převodovky, snížení hmotnosti, vylepšení klimatizace nebo novou kalibraci osmistupňové dvouspojkové převodovky. Nabídka úprav exteriéru se navíc rozrostla o nové barvy a dekory.

Související témata:

Výběr článků

Načítám