Článek
Poté co Dan Balmer opustil pozici generálního ředitele evropské divize Lotusu, získal místo Matt Windle, dosavadní výkonný ředitel Lotus Cars. Nyní převzal širší odpovědnost v návaznosti na nedávné sloučení Lotus Cars s čínskou společností Lotus Technology, která dohlížela na výrobu elektromobilů Eletre a Emeya.
„Myslím, že je to pro podnik lepší. Poskytuje nám to pevné spojení mezi výrobou a obchodem u sportovních vozů, ale zároveň mi to umožňuje pracovat v širším měřítku napříč celým podnikem,“ komentoval změny Windle v rozhovoru pro britský magazín Autocar.
Hovořil také o navýšení produkce v továrně v britském Hethelu. „V devadesátých a nultých letech jsme v Hethelu vyráběli několik modelů jiných značek,“ připomněl Windle. K těm modelům patřily Vauxhall VX220, sesterský Opel Speedster a později Tesla Roadster, které byly všechny založeny na Lotusu Elise.
Firma začátkem roku oznámila propuštění 270 zaměstnanců kvůli poklesu poptávky po modelu Emira způsobenému zvýšením cel v USA. „Začátek roku byl turbulentní,“ komentoval Windle. Navzdory tomu Lotus loni zaznamenal rekordní velkoobchodní prodeje tohoto modelu, které vzrostly o 102 % na 5272 vozů.
Americká cla zasáhla Lotus citelně, společnost byla nucena zrušit prodeje čínských modelů v USA a pozastavit dodávky britské Emiry. Nedávná dohoda mezi Velkou Británií a USA o snížení cel na 10 % Lotusu pomohla, ale Windle stále vyčkává na konkrétní detaily před obnovením dodávek do USA. „Máme auta připravená k odeslání, ale co nechceme udělat, je uspěchat to a nakonec za to zaplatit,“ řekl.
Celkové dodávky značky loni dosáhly 12 134 vozů, což představuje dvojnásobek oproti předchozímu roku, avšak prodeje elektromobilů zůstaly pod plánovanými objemy. Lotus reagoval plánovaným uvedením řady „Hyper Hybrid“ s prodlouženým dojezdem, zatímco plánovaný elektrický sportovní vůz byl pozastaven kvůli nejistotě ohledně poptávky.
„Je trh připraven na elektrický sportovní vůz? Upřímně, na to ještě neznám odpověď,“ přiznal Windle.