Článek
Emisní limity se v posledních letech staly jedním z největších nepřátel sportovních vozů, respektive jejich spalovacích motorů. V případě modelu Lotus Emira by však paradoxně mohly přinést ještě zajímavější a výkonnější motorizaci.
Kompresorem přeplňovaný 3,5litrový motor V6, dodávaný automobilkou Toyota, totiž nebude splňovat přísnější emisní normu Euro 7. Feng Qingfeng, generální ředitel značky Lotus, přitom v rozhovoru pro britský Autocar překvapil informací, že jeho náhradou by se mohl stát motor V8. Značka nyní zjišťuje, zda je to proveditelné.

Emira se vyrábí v britském závodu společnosti Lotus Hethel.
Lotus Emira se přitom nabízí i s 2,0litrovým turbem přeplňovaným čtyřválcem z dílny Mercedes-Benz, který nabízí působivý výkon 400 koní, jenže ten se příliš neuchytil u amerických zákazníků. Právě americký trh je přitom pro značku Lotus mimořádně důležitý.
Oním osmiválcem by se pak mohla stát další pohonná jednotka z dílny společnosti Mercedes-Benz, jejíž výkon by patrně citelně překonával parametry staršího šestiválce, který byl oproti čtyřválci jen nepatrně silnější. Divize Mercedes-AMG už přitom dodává motory V8 například i do modelů značky Aston Martin.
Lotus Emira s motorem V8 zatím nebyl oficiálně potvrzen, pokud by se však britská značka pro osmiválec rozhodla, vrátil by se do její nabídky poprvé od roku 2004, kdy Lotus ukončil prodej modelu Esprit V8.