Článek
Americký automobilový koncern General Motors (GM) nabízí uživatelům některých modelů již poměrně dlouhou dobu systém asistovaného řízení s názvem Super Cruise, který na vybraných silnicích umožní sundat ruce z volantu. Ovšem pod podmínkou sledování provozu před vozem.
Nyní se však automobilka pochlubila pracemi na sofistikovanějším systému, který uživatelům dokonce umožní odvrátit pozornost od provozu a věnovat se například sledování filmu. Systém na třetí úrovni autonomního řízení by se měl objevit v nové generaci vlajkového SUV modelu Cadillac Escalade v roce 2028.
Automobilka zatím k systému nepřidala bližší informace, pravděpodobně však bude stejně jako současná generace systému Super Cruise fungovat pouze na předem vybraných a zmapovaných úsecích dálnic v severoamerickém regionu.
V současnosti značka umožňuje spustit systém na 600 000 mílích dálnic, což je v přepočtu asi 965 606 kilometrů. Uživatelé stávající generace systému už přitom měli v částečně autonomním režimu najet kolem 700 milionů mil, což je přibližně 1 126 544 000 kilometrů, bez nahlášené nehody.
Systém zatím běží pouze v USA, přičemž použití na nové úrovni (bez sledování silnic) bude záviset ještě na schválení nových předpisů v mnoha státech USA. Podobně jako u mnoha jiných vozidel se přitom počítá, že vůz v autonomním režimu půjde poznat podle světla v tyrkysové barvě na různých místech karoserie.
Sofistikovanější systém autonomního řízení automobilka nabídne i díky použití nové výpočetní platformy, která by měla podporovat také systém umělé inteligence Google Gemini. Posádka si tak na cestě bude moci i popovídat s hlasovým asistentem.

Vůz v asistovaném režimu jízdy prozradí tyrkysová barva.


