Článek
V prvních třech čtvrtletích roku 2025 dodala Škoda Auto po celém světě téměř 120 000 elektromobilů. V Evropě se oba crossovery na platformě MEB drží mezi desítkou nejprodávanějších elektrických modelů – Elroq je druhý a větší Enyaq šestý.
Elroq je navíc číslem jedna v České republice, Dánsku a na Slovensku a mezi třemi nejžádanějšími elektromobily v Rakousku, Nizozemsku a Švýcarsku.
Škoda Elroq se v Německu, na největším trhu značky, stala v říjnu zásluhou 3 320 registrací nejprodávanějším elektromobilem a v celé Evropě vévodila žebříčku elektrických vozidel také v dubnu, červenci a říjnu.
Na lince i s octavií
Elroq sdílí stejnou linku s enyaqem po modernizaci, ale i s octavií vybavenou spalovacími motory. Právě výroba octavií ovšem byla loni částečně přesunuta i do Kvasin, aby elektromobilům uvolnila kapacity.

Škoda Elroq s pořadovým číslem 100 000
„Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů, z čehož v konečném důsledku profitují naši zákazníci,“ uvedl Andreas Dick, člen představenstva pro oblast výroby a logistiky.
V Mladé Boleslavi může denně vzniknout až 600 vozů Elroq. Pro tyto modely v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy.
Menší enyaq
Zjednodušeně řečeno vznikla Škoda Elroq zkrácením zadního převisu enyaqu. Rozvor náprav, přední převis i šířka jsou téměř totožné.
Cílem automobilky bylo vytvořit karoq na elektřinu, vždyť i název je složeninou „elektrického karoqu“. Od pouhé přestavby spalovacího modelu na elektrický už ale doba naštěstí pokročila, a tak je dárcem orgánů právě enyaq s ryze elektrickou platformou MEB.
K dispozici je se třemi velikostmi baterie a v různých výkonových verzích. Systémový výkon činí 125 až 250 kW, kapacita trakčního akumulátoru je až 82 kWh (využitelných 77 kWh). Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu až 581 km v režimu WLTP. Dobití z 10 % na 80 % kapacity proběhne podle typu baterie již za 25 až 28 minut.


