Článek
Testem prošla Škoda Superb s motorem 2.0 TDI ve výbavě Ambition a levostranným řízením. Hmotnost konkrétního vozu byla dle měření 1472 kilogramů. A jak třetí generace superbu dopadla? Z hlediska ochrany dospělých cestujících získala 86 procent, stejně jako za ochranu dětských pasažérů.
Ochrana sražených chodců byla ohodnocena 71 procenty, z hlediska vybavenosti asistenčními a bezpečnostními systémy získal superb 76 procent, kde největší mladoboleslavský model ztratil za systém lane asist, který není součástí standardní výbavy a nepředpokládá se, že by si jej zákazníci kupovali. Tak či tak - výsledkem je marketingově cenných a ve střední třídě očekávaných pět hvězd.

Škoda Superb III během nárazového testu Euro NCAP
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní, ve zprávě se píše, že „byla poskytnuta podobná úroveň ochrany cestujícím různé velikosti a ti seděli v různých pozicích.” Ani při jednom z nárazových testů nedošlo ke špatné ochraně posádky, a to včetně osmnáctiměsíčních a tříletých dětí.
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů, pojišťoven a organizací na ochranu spotřebitelů, které provádí bezpečnostní testy nových typů automobilů a hodnotí jejich bezpečnost. Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách Euro NCAP.