Hlavní obsah

Škoda představuje Enyaq RS v praktičtější karoserii

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladoboleslavská automobilka svůj současný nejen elektromobilní vrchol nejprve rezervovala jen pro enyaq ve svažité karoserii Coupé, nyní nabídku rozšiřuje a také standardní Škoda Enyaq může mít písmena RS.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq RS iV

Článek

Enyaq se coby výchozí crossover představil v roce 2020, přesto byla sportovně střižená verze RS zatím k mání jen pro sníženou variantu Coupé uvedenou letos v lednu. Verze RS v praktičtější variantě s karoserií crossoveru s méně svažitou linií střechy oproti coupé je tak logickým doplněním nabídky elektrické vlajkové lodi postavené na modulární platformě pro elektromobily MEB.

Vizuálně se RS liší až 21palcovými aerodynamickými koly, černými prvky exteriéru, typickým reflexním pásem na zádi či lištami na předním nárazníku. Součástí standardní výbavy je přední maska zvaná Crystal Face, jejíž vertikální lamely a horizontální linku osvětluje celkem 131 LED diod.

Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák

Testy

Uvnitř má RS pseudokarbonové lišty či sportovní sedadla čalouněná mikrovláknem. Objem zavazadlového prostoru 585 l je o 15 l větší než u coupé. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru dále zvětšit na 1710 l.

Podobně jako varianta Sportline má i RS sportovně laděný podvozek se sníženou světlou výškou o 15 mm vpředu, respektive o 10 mm vzadu.

RS nabídne dva elektromotory, každý na jedné nápravě a systémový výkon až 220 kW, 299 k a točivý moment 460 Nm. Zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h, a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních verzí.

Baterie o kapacitě 82 kWh, po nedávné aktualizaci snížená spotřeba elektrické energie a součinitel odporu vzduchu cx0,265 umožňují maximální dojezd více než 500 km v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 135 kW lze lithium-iontovou vysokonapěťovou baterii nabít na rychlonabíjecích stanicích z 10 % na 80 % kapacity za 36 minut.

Škoda zatím neupřesnila ceny ani datum příjezdu novinky na trh.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám